alliure.jpg
Palau de l'Agricultura

Teatre Lliure: Montjuïc

La seu del Teatre Lliure a la muntanya de Montjuïc és un dels principals teatres de Barcelona
  • Teatre | Clàssic
  • El Poble-sec
Borja Duñó
Publicitat

Time Out diu

El Teatre Lliure, iniciativa d'una quinzena de professionals independents nascuda l'any 1976, és sinònim de teatre de creació, en català i de gran qualitat, un model que ha marcat profundament la manera de fer als escenaris catalans. Inicialment, tenia com a única seu el Teatre Lliure de Gràcia, a l'antiga cooperativa La Lleialtat, fins que 25 anys més tard va obrir aquesta segona seu a Montjuïc. 

La Ciutat del Teatre

L'expansió es va fer transformant el que va ser el Palau de l'Agricultura de l'Exposició Universal de 1929 i el Teatre Lliure de Montjuïc es va inaugurar l'any 2001. Ara, és part del que anomenem Ciutat del Teatre juntament amb el Mercat de les Flors i l'Institut del Teatre, tots al voltant de la plaça de Margarida Xirgu i molt a prop del Grec. Compta amb dues sales: la Fabià Puigserver, polivalent amb capacitat per a gairebé 800 espectadors, i l'Espai Lliure, amb gairebé 200 cadires per viure el teatre de prop. 

Per menjar o fer una copa

A La Terrassa del Lliure i El Bar del lliure s'hi pot prendre una copa o menjar alguna cosa abans o després dels espectacles. 

Més detalls a sota:

Detalls

Adreça
Pg. Santa Madrona, 40-46
Sants-Montjuïc
Barcelona
08038
Transport
Espanya (M: L1-L3-FGC), Poble Sec (M: L3)

Què hi ha ara mateix

El misantrop

3 de 5 estrelles
A Pol López, la Puigserver li va bé. A 'Crim i càstig' va fer un Raskólnikov de primera, un home perdut pels seus actes. I ara, a 'El misantrop', encarna un Alceste que no es troba gaire lluny del protagonista de Dostoievski, un personatge que confia poc en la humanitat, tossut, idealista, a qui se li ha acabat el seu temps. Al seu costat té una Mireia Aixalà (Célimène), l'esposa, que sap jugar les seves cartes i un Norbert Martínez (Philinte), l'amic, que sap el que es fa. El problema és que la proposta de David Selvas no acaba de funcionar. A 'El misantrop', Molière va voler retratar la hipocresia de la noblesa del seu segle, el XVIII, a través d'un personatge que no sabem si plànyer o si fa gràcia. Selvas situa l'acció en una discogràfica on l'Alceste n'és el fundador i ideòleg i la seva dona, Célimène, la seva ajudant i impulsora d'un festival. La resta de personatges, d'una manera o altra, treballen per a Alceste, és a dir, estan en el negoci de la música. Com a l'obra original, l'acció transcorre durant un dia, però el que hi passa, al Lliure, hi té poc a veure. Molière fa que Oronte li demostri el seu talent a Alceste amb un sonet, que al Lliure es transforma en una cançó urbana Sergi Pompermayer signa la dramatúrgia i Pablo Macho Otero té el mèrit d'haver rimat el nou text. Flirtegen amb l'original: Molière fa que Oronte li demostri el seu talent a Alceste amb un sonet, que al Lliure es transforma en una cançó urbana. Més enllà d'això, pocs punts de connexió. A...

Reiterat rei tarat

4 de 5 estrelles
El desenvolupament de la 'Trilogia del lament' ha estat una de les experiències teatrals més engrescadores de l'última dècada i mitja en aquest país, especialment perquè hem vist com un autor, actor i director, Jordi Oriol, anava desplegant tot el seu potencial escènic i textual. Va utilitzar les trames shakespearianes ('Hamlet', 'La tempesta' i 'Macbeth') com a coartada per exhibir-se. A cada nova proposta, anava una mica més enllà. Com hem d'assumir, doncs, 'Reiterat rei tarat', obra creada a partir del 'Rei Lear'? D'entrada, és una peça a part, una mena d'addenda a la 'Trilogia', en la mateixa línia de les anteriors, però Oriol no es dirigeix i no és el protagonista. Compta, respectivament, amb Nao Albet i Lua Amat. Ella, vestida com a Cordèlia, la filla petita de Lear, l'estimada i obligada a exiliar-se a França, assumeix el repte de transmetre la història. Oriol apareix en escena com a monarca a mitja funció, a les acaballes de l'obra original, ja boig i desposseït dels honors reials. Sempre a mercè de Cordèlia, cosa que també allunya 'Reiterat rei tarat' de la 'Trilogia': ell no marca el pas, sinó ella. Una petita joia que convida a pares amb fills adolescents a endinsar-se en un teatre d'altíssima qualitat Oriol se centra en el poder de la paraula, en com Cordèlia es rebel·la contra l'autoritat paterna precisament en el moment en què decideix fer-ne ús. Aleshores, descobrirà què és l'oprobi i tindrà consciència de la mort, del valor de la vida. És el camí de...
Publicitat
També t'agradarà
També t'agradarà