"La diferència del circ amb la dansa o el teatre és que és menys avorrit i més extremat". Així de rotund i directe sona Yaron Lifschitz, el director de la companyia australiana de circ contemporani Circa. "Jo vinc del món del teatre i encara m'encanta poder llegir Shakespeare o qualsevol altre dramaturg que sigui bo. Però en un escenari vull que passin coses excitants".
És la tercera vegada que es presenta a Barcelona, primer va ser amb 'Circa', després 'Opus' i ara amb 'Beyond', que de les tres és la més intimista, càlida i generosa... però en el fons sempre és el mateix. Un mateix repte per fer emocionar el públic trencant els esquemes establerts i les línies marcades en carpes i teatres. "No faig distinció entre clown, acròbata, home, dona... penso en tots els intèrprets com a persones que fan un viatge plegats".
Aquesta manera de treballar l'ha dut de Brisbane al món, en constants gires internacionals. "Treballo set dies a la setmana i dotze hores al dia, amb gent de tres o quatre franges horàries diferents, pràcticament sense excepció". Des de fa quinze anys que Yaron Lifschitz no coneix el descans però és feliç.
El secret de l'èxit, a part de la constància i de la valentia, és haver estat capaç de crear obres de gran bellesa que funcionen tant per a adults en els cabarets berlinesos, com per a públic infantil en espais a l'aire lliure. Tothom s'hi diverteix.