Als premis Grammy del 2012 Skrillex va irrompre com la nova força del dance mundial: va arreplegar tres estatuetes -millor remix, enregistrament dance i àlbum electrònic- i va repetir la gesta un any després en les mateixes categories. Aquest any no li ha tocat res, malgrat participar a la banda sonora de 'Spring breakers', ocasió que han aprofitat Daft Punk per arreplegar-ho tot.
Però el gest de la poderosa indústria nord-americana va ser la consagració de qui és, actualment, la gran estrella internacional de la música de ball, personatge discutit (i fins odiat) pel públic purista però que ha obert la porta d'entrada al rave a una nova generació de joves que reconeixen en els seus temes una energia comparable a la de l'antic punk.
Skrillex és en realitat Sonny Moore, i sempre ha estat un emo, no només pel seu icònic pentinat llarg a un costat del cap i rapat a l'altre: va patir assetjament a l'escola i greus problemes d'autoestima, però sempre va trobar un refugi en la música. Afirma que el seu ídol de joventut va ser Aphex Twin, tot i que el primer contacte professional amb l'escena va ser cantant en una banda hardcore, Second To Last.
Va ser un trànsit furtiu, en realitat: aprofitant un problema de veu, Skrillex va tornar a l'electrònica i ha fet seu un estil vibrant i imitat: ritmes convulsos heretats del dubstep anglès, amb una injecció de soroll, vibracions sísmiques i exageració del recurs del 'drop', el seu signe personal: als seus tracks sempre arriba un moment en què, després de la calma, arrenca una tempesta sorollosa on el baix es torna salvatge.
Que és, ni més ni menys, que el que van fer Nirvana amb el grunge: si la música electrònica actual té avui un Kurt Cobain, un personatge icònic i generacional, aquest és sense cap mena de dubte Skrillex. Per cert, va actuar al Sónar passat amb una samarreta del Barça: intel·ligent i diplomàtic.
Si volem un paral·lelisme amb Messi, el blaugrana amb la seva màgia ha obert la porta a una nova fornada de nens que estimen el futbol, de la mateixa manera que Sonny Moore ha escombrat el rock i el rap com a primera opció musical entre els joves dels Estats Units per portar-los a l'electrònica. A partir de petites gestes es conquereixen els cims del mite.