Van editar el seu debut, 'Silence yourself', l'any passat: punk esmolat, d'alt voltatge, amb missatge rabiós. Savages recuperaven la força –i l'estètica– de bandes postpunk i hardcore dels 80, les que van de Siouxie a Fugazi, per renovar el rock violent des de l'arrel. Van actuar al Primavera Sound i ara tornen amb prestigi acumulat, rodatge i una base de fans que creix. Són el present i el futur del rock femení. Jehnny Beth respon.
Teniu un so exacte i fred i us allunyeu de qualsevol connotació pop. És així?
És important que la música sigui entretinguda, no tenim cap problema amb això. Ha de ser un element per fer la vida suportable. Però ser divertit no significa no tenir cervell. La música permet alterar la nostra consciència, té un impacte en la gent i com a forma d'art s'ha de respectar.
Reflectiu l'estètica fosca dels 80 a les portades. Per què?
El director de cinema Adam Smith va dir que un dels mals de la nostra generació era insistir a fer-ho tot nosaltres mateixos. I estic d'acord que aquesta actitud pot ser negativa. Però encara que sapiguem que no és possible del tot, ens agrada tenir ple control del que fem, i ens involucrem en tot el procés creatiu, fins i tot en l'estètica.
Soneu com un grup del passat. ¿Us considereu part del present?
No imagino cap altre temps. Quan vam començar, no ens agradava l'escena musical de Londres. La trobàvem massa tova, les bandes de rock eren nois macos vestits amb els texans de les seves xicotes. El clima era depriment i la ciutat, violenta, i cap grup ho reflectia.
Com s'hauria de sentir algú que ve a un dels vostres concerts?
A prop d'una erupció mental i física, preparada per alguna cosa nova.