El que hi ha a la cartellera de Barcelona i que no et pots perdre de cap de les maneres
"Deia 'jo sabia el que ningú sabia que jo sabia', no mirava a dreta i esquerra, perseguia l'impossible, volia anar més enllà de la seva imaginació i ho va aconseguir". La carta de presentació d'un caràcter fet a sí mateix és en realitat la radiografia que l'actriu Carme Elias ofereix de l'editora de moda de Harper's Bazaar i directora de la revista Vogue, Diana Vreeland. Al monòleg 'Al galop', Elias reviu la dama que va capgirar el món de la moda i de les revistes a la segona meitat del segle XX i recupera el seu univers original. "Tenia una gran riquesa interior i un gran olfacte per a tot allò artístic, era capaç de distingir una obra d'art del que no ho era, per això quan va irrompre en el món de la moda ho va transformar tot", apunta l'actriu.
Nascuda a París, sempre a cavall de Nova York i Europa, Vreeland havia quedat marcada pels ballets de Diaghilev (i per una mare que accentuava el seu complex de lletgesa). Va iniciar la carrera editorial amb una columna de recomanacions esbojarrades, el 'Why don't you?' de Harper's Bazaar, on va alimentar la seva afició pels aforismes. "Deia 'boutades', com que els texans són l'invent més important després de la góndola –apunta Elias–, però si t'hi pares a pensar, tenia raó, era una visionària". A principis dels 60 va fer el salt a Vogue, capçalera per a la qual va descobrir grans rostres de la moda del moment. Quan la van acomiadar de la revista –en aquest punt arrenca 'Al galop'–, Vreeland va fer cap al Costume Institute del museu metropolità de Nova York, on va treballar com a assessora. Elias afegeix que va ser la primera a treure els vestits dels armaris per exhibir-los en públic.
Vreeland era una artista arriscada, imaginativa, amant de l'artifici i l'exageració, tenia caràcter, i a la vegada comptava amb admiradors i detractors. "No volem imitar-la sinó recrear-la –diu Elias–. El repte és arribar a transmetre l'extravagància lúcida de Vreeland". Per a l'ocasió Elias vestirà models d'alta costura d'Andrés Andreu i el Teatre Akadèmia es convertirà de nou en el saló tenyit de roig i ple de flors on vivia l'editora de moda.