A Macbeth song
La Perla 29 | A Macbeth song
La Perla 29

Les obres de teatre recomanades de la cartellera de Barcelona

La cartellera de teatre barcelonina és extensa i aquí trobaràs les obres imprescindibles

Andreu Gomila
Publicitat

Des d'espectacles més petits a grans produccions, de monòlegs a espatarrants musicals... La cartellera de teatre de Barcelona és potent i ofereix xous per a tota mena de públic. Si us pregunteu quines són les millors obres que es poden veure als nostres escenaris, hem fet una tria de les peces que no us heu de perdre de cap de les maneres: i no badeu gaire, que us podeu quedar sense entrades!

NO T'HO PERDIS: 

🎭 Els millors musicals i les millors obres de teatre infantil a Barcelona  

🎤  Llocs de Barcelona on veure jam-sessions, 'open mics', comèdia i altres espectacles de petit format 

Fes clic aquí si vols més informació sobre els nostres estàndards editorials i les nostres directrius ètiques per crear aquest contingut.

Les millors obres de la cartellera de Barcelona

  • Què fer
  • El Raval
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

L'analogia entre el Mort d'un viatjant d'Arthur Miller i aquest Mort d'un comediant de Guillem Clua és clara. N'hi ha prou de fer un cop d'ull al títol. Però, més enllà d'això i de l'ús que fa el dramaturg barceloní del clàssic del nord-americà, poc tenen a veure, encara que Clua hagi posat en Llorenç Cardona (Jordi Bosch) un grapat de personatges masculins cèlebres, Willy Loman inclòs, pels quals va transitant al llarg de l'obra. Si al principi és un Agamèmnon tirànic, ara es converteix en un Lear esmaperdut, ara en un Enric IV boig, per acabar en la pell d'un Pròsper que vol tornar a casa.

Tot comença amb un cuidador, l'Adri (Francesc Marginet), que és contractat per la neboda d'en Llorenç, la Miranda (Mercè Pons), per vigilar de prop el seu oncle. No sembla tasca fàcil. El malalt és un home gran, senil, que va ser un gran actor. Gairebé l'única condició que Miranda (cop d'ull a La tempesta) posa al cuidador és que no parli mai de Mort d'un viatjant. Passa que l'Adri no ha trepitjat mai una platea, cosa que esperona la vella glòria a l'hora d'injectar-li el verí del teatre, que diria Rodolf Sirera.

  • El Raval
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Feia molts anys, potser des del Desaparecer de Calixto Bieito al Romea (2011), que no vèiem a Barcelona un espectacle tan excitant com A Macbeth song d'Oriol Broggi. I és curiós que els dos espectacles estiguin connectats per l'atmosfera d'Edgar Allan Poe. Perquè si el primer reconstruïa els contes més cèlebres de l'autor nord-americà amb el protagonisme inestimable de Maika Makovski, el de La Perla 29, tot i abordar el Macbeth de Shakespeare, desprèn els clarobscurs, el misteri, de Poe. I això gràcies a tres músics extraordinaris, Martyn Jacques, Budi Butenop i Adrian Stout (The Tiger Lillies), que porten el pes de la funció i insuflen un aire de cabaret expressionista i decadent a la proposta de Broggi.

La qüestió és que no anem a la Biblioteca de Catalunya a veure un altre Macbeth, sinó una mena d'al·legoria del clàssic en què tres actors (Andrew Tarbet, Enric Cambray i Màrcia Cisteró) interpreten en anglès (amb subtítols en català) tots els personatges principals de la peça mentre The Tiger Lillies, les bruixes visionàries, es miren l'acció amb la sornegueria de qui sap tot el que passarà. Elles van preveure mort i hi haurà mort, van dir que el bosc de Birnam es mouria i es mourà. Duncan, Macbeth, Banquo, Macduff, Lady Macbeth... tots són titelles a mercè de les fetilleres.

Publicitat
  • Fort Pienc
  • 3 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

En una presó de dones de París, el 1936, hi entra un element revolucionari. L'acusen d'agredir un policia. Les seves companyes se la miren amb suspicàcia. A la nit, mentre ballen, ella escolta discursos polítics. Un dels guàrdies, en Jacques (Borja Espinosa), la vol per a ell, però ella, Marie (Carlota Olcina), li deixa clar que no la posseirà ni en somnis.

Rosa Maria Arquimbau va estrenar Maria, la roja a l'actual Poliorama en plena Guerra Civil, el 1938. Una obra molt política, avançada a la seva època, com ho va ser l'autora. I després d'anys de lectures, d'edicions, de temptejos, el TNC s'ha decidit a portar a escena una de les anomenades “pioneres”, amb direcció d'Ester Villamor. La proposta és totalment contemporània, amb un grup d'actrius de primera (Mercè Arànega, Tai Fati, Meritxell Huertas, Antònia Jaume, Alba Montaño, Martina Roura) capitanejades per una Olcina que sap molt bé què fa.

  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

El 2012, quan El principi d'Arquimedes es va estrenar a la Sala Beckett, l'obra de Josep Maria Miró va rebre l'elogi de la crítica, però, tot i instal·lar-se al cap de pocs mesos a La Villarroel, podem dir que va passar sense pena ni glòria. En canvi, a Buenos Aires va arribar a estar tres temporades seguides a la cartellera. A Brasil, fins i tot, se'n va fer una pel·lícula. I va ser l'enlairament d'un dramaturg català que, gràcies a aquesta obra, traduïda a setze idiomes, va posicionar-se com un dels grans autors europeus del nostre temps. Més d'una dècada després, l'Espai Texas ha recuperat, per fi, una peça que ha envellit molt bé, fins al punt de demostrar que és un clàssic del teatre contemporani en la nostra llengua.

Fa tretze anys, va ser el mateix Miró qui va dirigir El principi d'Arquimedes a la Beckett. Al Texas, la batuta és a les mans del jove Leonardo V. Granados, capaç de dotar d'un tint expressionista un text que juga tota l'estona amb el punt de vista. L'escenari a dues bandes juga a favor seu i sap portar els intèrprets cap a posicions més fermes.

Publicitat
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Amb Les bàrbares, Lucía Carballal pretenia col·locar un micro ocult enmig d'una conversa entre la seva mare i les seves amigues per saber què en pensaven, realment, del feminisme i de la vida que havien viscut. I va aconseguir un fresc extraordinari sobre la generació de dones que es troben en la seixantena (i en amunt) a través de tres personatges molt diferents, als quals els uneix l'amistat i la Bàrbara, una arquitecta de 40 anys víctima del càncer, neboda d'una d'elles i confident de les altres.

Les tres, la Carmen (Cristina Plazas), la Susi (María Pujalte) i l'Encarna (Francesca Piñón), es troben en un hotel amb decoració d'una altra època per petició expressa, última voluntat, de la Bàrbara. A l'escenari, les acompanya una cantant, Berta Ferrer, que entonarà melodies de la seva joventut. La idea és que parlin de les seves vides, de les renúncies que han fet i, sobretot, que tornin a trobar-se. Són tres dones que tenen poc a veure: l'una és arquitecta i no ha tingut fills, l'altra és una mestressa de casa rica amb dos fills i la que queda és una dona treballadora que ha parit tres infants. Tres universos i una sola coincidència: són dones. A més, són (o van ser) molt amigues.

Els musicals recomanats

  • Musical
  • Dreta de l'Eixample
  • 3 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Deu ser per alguna cosa que la versió musical de Grease apareix en un teatre o altre de Barcelona de manera recurrent cada parell d'anys des de fa almenys una dècada i mitja. És com 'El mètode Grönholm' o 'Per davant i per darrere'. Ara ocupa el Tivoli amb la producció madrilenya de Som Produce ('Billy Elliot') i amb un repartiment farcit de catalans, des de Mia Lardner (Sandy) a Toni Vinyals (Vince), que tornarà a posar a prova la fidelitat del públic a aquesta història tant del segle XX.

  • El Raval

Del 23 d'abril al 4 de maig de 2025, el Teatre Poliorama de Barcelona acollirà ‘Michael's Legacy’, un espectacle avalat pel Club de Fans de Michael Jackson a Espanya com el millor tribut al Rei del Pop. Creat per la Jackson Dance Company, aquest homenatge ofereix una experiència fidel als concerts originals de l'artista, amb un cos de ball de nou ballarins i tres veus en directe que recreen les coreografies i cançons més emblemàtiques de Jackson. Amb una durada de 110 minuts, l'espectacle és apte per a tots els públics a partir de 5 anys. Les entrades estan disponibles a partir de 15,50 euros.

Publicitat
  • Música
  • L'Antiga Esquerra de l'Eixample

SIX el Musical, un èxit internacional que ha triomfat a Londres, Broadway i altres grans ciutats, es podrà veure per primera vegada a Barcelona. Del 24 d’abril a l’11 de maig, el Teatre Coliseum acollirà la producció original del West End amb subtítols en català i castellà. Amb més de 12.000 entrades ja venudes, el muntatge es presenta com un dels esdeveniments teatrals més esperats de l’any.

Inspirat en la història de les sis esposes d'Enric VIII, SIX el Musical transforma aquestes figures històriques en icones pop en un espectacle vibrant que combina música, humor i reivindicació. Creat i dirigit per dones, l’obra ha estat guardonada en múltiples ocasions i ja acumula més de 1.000 milions de reproduccions a les plataformes digitals.

Ara és Barcelona qui pot viure en directe aquest fenomen global que ha revolucionat el teatre musical.

  • El Raval

La Cubana presenta el seu nou espectacle, L'amor venia amb taxi, un musical que es podrà veure al Teatre Romea de Barcelona a partir del 17 de setembre de 2025. Aquest muntatge és un homenatge al teatre d'aficionats de Catalunya, destacant la seva importància en el teixit cultural del país. La companyia ha triat la comèdia L'amor venia amb taxi de Rafael Anglada com a base per a aquesta producció, que promet combinar elements musicals amb els característics de La Cubana: humor, sorpreses, participació del públic, color i ritme desenfrenat.

Les entrades per a les funcions ja estan disponibles. Es recomana consultar la programació i adquirir les entrades amb antelació per assegurar-se una plaça en aquest espectacle. Per a més informació sobre dates, horaris i preus, podeu visitar la pàgina oficial del Teatre Romea.

Publicitat
  • L'Antiga Esquerra de l'Eixample

El mític musical The Rocky Horror Show torna a la capital catalana en la seva versió original en anglès, amb subtítols en castellà. Aquesta producció internacional, protagonitzada pel reconegut Jason Donovan, es podrà veure al Teatre Coliseum durant diverses funcions limitades, oferint al públic l'oportunitat de viure aquesta experiència única que ha triomfat arreu del món.

Amb un elenc de 15 intèrprets i música en directe a càrrec de la Rocky Horror Band, aquest espectacle barreja ciència-ficció, terror, comèdia i rock’n’roll. A més, com és tradició, l’ambient festiu convida el públic a participar activament i a lluir les disfresses més extravagants. La producció, dirigida per Christopher Luscombe, arriba directament des del West End de Londres, amb la garantia d’un muntatge fidel a l’esperit original.

Aquest musical de Richard O'Brien, estrenat el juny de 1973 al Royal Court Theatre, s'ha convertit en el musical contemporani que ha estat més temps a cartell de forma interrompuda. L'han pogut veure més de 30 milions de persones a més de 30 països i ha estat traduit a 20 idiomes diferents.

Les entrades ja estan a la venda a través de la plataforma oficial, amb una promoció especial del 20% de descompte fins a l'11 de març de 2025

  • Nens
  • Performance
  • Vila de Gràcia

Perduts enmig d’un bosc fosc i tenebrós, amb només dues motxilles, els petits Hansel i Gretel iniciaran un fascinant i alhora perillós viatge amb l’objectiu de trobar el camí que els guiï cap a casa. Immersos en aquesta aventura, una llum els conduirà fins a una casa feta de llaminadures i xocolata, però... Compte! El que no saben és que hi viu una bruixa dolenta que els farà la vida impossible. Un musical divertit i original per a tota la família

Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat