Joana Serrat és l'artista d'El Segell del Primavera Sound amb més bolos programats al Regne Unit. Potser perquè 'Dear Great Canyon' (2014), el nou disc de la cantautora de Vic amb què -amb l'ajuda de Howard Bilerman, productor canadenc associat a Arcade Fire- el seu so ha crescut fins a esdevenir un elegant pop d'arrel nord-americana, sembla una bona aposta per conquerir el mercat anglosaxó des d'aquí.
Els dos primers àlbums els vas signar amb les inicials. Per què vas adoptar nom i cognom amb 'The relief sessions' (2012)?
Volia diferenciar les primeres experimentacions d'allò que vindria després. Amb 'The relief sessions' tot estava molt més pensat.
El títol d'aquell disc fa referència al consol. De què t'havies de consolar?
Tenia 25 anys i no havia fet res a la vida. Però vaig tornar a tocar i vaig sentir que era més fidel a mi mateixa del que feia abans.
El nou disc sona molt americà.
Tenia clar que volia fer música americana, però 'The relief sessions' el vaig fer amb músics que venien del jazz. Ara buscava un so internacional.
Per això volies un productor de fora com Howard Bilerman?
Necessitava algú que m'ajudés a explotar les cançons, perquè tu saps com vols que sonin, però cal que algú t'ajudi a arribar al so que busques.
Has vestit el disc amb arranjaments molt rics.
Les cançons demanaven capes i textures perquè és un disc de pes, de superació. Té a veure amb el que he viscut: és èpic prendre una decisió i apostar-ho tot per fer el que vols.
Què vas haver d'apostar?
No tinc una família que em pagui els 15.000 euros que ha costat el disc. Jo no puc sortir a sopar cada setmana perquè estic endeutada, i abans no podia perquè estava estalviant. Quan estava farta de tot pensava que gravaria el disc amb Howard Bilerman i em calmava.