Coses per fer al març
Foto: Time Out Barcelona | Coses per fer al març
Foto: Time Out Barcelona

Què fer a Barcelona al març

El mes de març arriba carregat de novetats en forma de concerts, festes, obres de teatre, pel·lis... No et perdis res!

Publicitat

Donem la benvinguda al mes de març, que ens porta la primavera i un munt d'activitats meravelloses per esprémer la ciutat al màxim. Entre moltes altres coses, tenim plans a l'aire lliure, noves i importants exposicions, estrenes de teatre, concerts i pel·lícules per gaudir en pantalla gran. Siguin quins siguin els vostres gustos, segur que trobareu un pla perfecte.  

NO T'HO PERDIS:  El cap de setmana ideal a Barcelona

Fes clic aquí si vols més informació sobre els nostres estàndards editorials i les nostres directrius ètiques per crear aquest contingut.

Activitats a la ciutat

  • Què fer
  • Rutes i passejades

Coneguda per ser una de les festes més populars entre la canalla –i la més dolça de la ciutat–, Sant Medir torna el 23 de febrer, amb tones de caramels i llaminadures, amb esdeveniments importants a Barcelona del 3 al 9 de març.

A partir de les 10 h, les diferents Colles de Sant Medir participen en la cercavila pels principals carrers i places dels barris de Gràcia, Sarrià-Sant Gervasi i la Bordeta. Generalment, les Colles acostumen a estar formades per cavalls, carruatges i camions, tot encapçalat, per una banda de música que amenitza la festa. Romeus i romeves s'encarreguen de llençar caramels a la gent que trobin pel camí amb la màxima dolçor possible. Que ningú es deixi la bossa per fer un bon recapte! 

El dilluns 3 de març Sant Medir se celebra al barri de Gràcia. Al matí, les colles faran una cercavila pels carrers i les places de Gràcia –totes les colles passen per la plaça de la Vila de Gràcia, per davant de la seu del districte de Gràcia cap a les 9 h– i cap a les 13 h marxen cap a Sant Cugat, a l’aplec de l’ermita.

A partir de les 18.30 h, les colles es concentraran als carrers de l'Escorial, Sant Salvador i Nil Fabra per tenir-ho tot a punt per a les 19.30 h començar la desfilada per Gran de Gràcia fins als Jardinets de Gràcia.

A més, el diumenge 9 de març les colles celebraran la tradicional cercavila pels carrers del barri de la Bordeta tot rodejant la Parròquia de Sant Medir.

  • Què fer
  • Activitats gastronòmiques
  • Barcelona

El Passeig de Gràcia, el carrer més luxós i comercial de Barcelona es converteix del 13 al 23 de març en el Passeig de Gourmets, el primer festival gastronòmic d'aquest cèntric carrer de la ciutat. Durant deu dies, l'avinguda i els seus carrers adjacents oferiran la popular ruta de platets, entrepans d'autor, pastisseria creativa, menús gourmet i experiències varies. Les propostes vindran de la mà dels dinou restaurants més destacats de la zona que participen en el festival, alguns amb estrelles Michelin.

Publicitat
  • Què fer
  • El Gòtic

Com a bon mercat gastronòmic que som no ens perdem ni una! Cada vegada que el calendari mana lloar algun plat, nosaltres muntem una festa. Pel cap de setmana del Dia Mundial de la Truita tenim preparada una processó de vuit truites a mans de xefs de renom per només 6 euros el platet! Només cal que us planteu al Time Out Market el divendres 7, dissabte 8 i diumenge 9 de març a qualsevol hora (en horari d'apertura del market) i les demaneu als restaurants que les preparen. 

Sempre és una bona idea anar al teatre, però quan el motiu és celebrar les arts escèniques en una gran festa popular, la cita és ineludible. Això és el que proposa Cap Butaca Buida, una diada nascuda a Catalunya inèdita al món que vol fer 'sold out' als teatres d'arreu del territori i que enguany celebra la segona edició el 22 de març. És, per dir-ho d'alguna manera, el Sant Jordi del teatre, un dia per omplir les sales del nostre país i celebrar que durant el llarg de l'any programin obres que ens encanten.

Publicitat
  • Comèdia

Si us agrada riure i sentir bons monòlegs, teniu una cita amb La Llama Fest, el festival de comèdia alternativa que torna a Barcelona del 10 al 15 de març a dos equipaments cívics i culturals al districte de Sants, les Cotxeres de Sants i La Lleialtat Santsenca. Enguany, el festival també expandirà activitats a altres espais de la ciutat com l’Espai Texas o les biblioteques públiques de Barcelona. Aquest va ser el primer festival de comèdia amb polsera i es diferencia perquè proposa un humor diferent, avantguardista i peculiar.

L'esdeveniment transformarà Barcelona en la ciutat de l'humor durant uns dies. Algunes de les novetats més destacades són els nous espectacles d’Arnau Garcia i Beñat Iturbe, el debut a Barcelona de Ya lloraréis d’Iggy Rubín i el retorn a l’escenari de Carlo Padial després de cinc anys. També s’hi podrà veure per primera vegada al nostre país la comedianta escocesa Eleanor Morton, una de les grans promeses de l’humor britànic.

  • Què fer

La Zurich Marató de Barcelona 2025 se celebrarà el 16 de marçEl recorregut de 42 quilòmetres de la Marató passarà per diversos llocs emblemàtics de la ciutat, i el seu lema és BCN hits different. Enguany s'han exhaurit tots els dorsals.

 Començarà a les 8.30 a Passeig de Gràcia i acabarà a l'Arc de Triomf.

Publicitat
  • Què fer
  • Gràcia

Arriba la novena edició del Moritz Feed Dog del 19 al 23 de març, l'únic festival a Espanya dedicat a documentals de moda amb una edició plena de novetats i títols clàssics. Entre tota la programació, destaquen grans noms, però també documentals que ofereixen respostes o reflexions entorn de les grans qüestions que sacsegen tant la indústria de la moda com la societat en què vivim. Per tercer any consecutiu, el festival també comptarà amb una seu online a través de la plataforma CaixaForum+.

  • Què fer
  • Mercats i fires

El Palo Market Fest segueix sumant edicions: el cap de setmana, l'oasi del Poblenou s'amararà de propostes de disseny, gastronomia i música. 

Una de les activitats destacades del Palo Market Fest és el taller creatiu de Caliopiaa, que proposa l'endinsament en tècniques de dibuix. També, als matins, hi ha els Vermuts Musicals, una experiència que combina la clàssica i el jazz amb elements de la cultura hip-hop i del club. I si sou fans del hip-hop, el Palo Alto Market té preparada la Hip Hop Music Experience by Aperol per quan comença a caure el sol; sessions musicals liderades per Tito Bonacera, Tonia Richii i Lessus (que refresquen cada edició convidant a músics especials). Aquesta experiència és un homenatge als grans del hip-hop dels anys 80 i 90, amb temes de De la Soul, Tupac, The Notorious B.I.G. i molts altres. Després, serà el torn dels DJs sets, que punxaran a diversos escenaris.

Recordeu que quan compreu l'entrada haureu d'especificar el torn de visita: de 12 a 17 h o de 17.30 a 22 h. Bé sigui per dinar, fer el vermut o sopar, el festival inclou una nodrida oferta de gastronomies que inclou gyozas asiàtiques, les pizzes italianes al forn de llenya, el choripán argentí, les arepas veneçolanes o els tacos mexicans.

Publicitat
  • Què fer
  • Activitats gastronòmiques
  • El Poblenou

Alerta, que aquesta és bona: el bar Paradiso convertirà els jardins de Palo Alto en epicentre mundial del trago fi. La quarta edició del Paradiso Cocktail Fest reunirà a Palo Alto algunes de les millors cocteleries del món durant el diumenge 30 de març, des de les 12 del migdia fins a primera hora de la nit. Hi seran presents algunes de les cocteleries més prestigioses del món, incloses en la llista de The Wolrd's Best Bars, com per exemple: el Bar Leone (Hong Kong), número 2, la Zest (Seül), número 9, la mateixa Paradiso (Barcelona), número 10, 
The Cambridge Public House de París, número 19 de rànquing, Panda & Sons, d'Edimburg, la número 30, o Röda Huset d'Estocolmo, la número 45. 

  • Què fer
  • El Raval

El Brain Film Fest tindrà lloc del 12 al 16 de març al CCCB, el primer i únic festival a Europa que té com a intenció mostrar la polièdrica realitat del cervell, des de les seves capacitats fins a les seves malalties i condicions, a través de la creació audiovisual i la divulgació científica. Enguany celebra la 8a edició i posa al centre de la qüestió el tema de la por i la seva superació: ens pot arribar a paralitzar, però també com ens mou per tal de canviar la realitat que ens envolta o que portem dins. 

La programació inclou tres llargmetratges destacats: Sur l’Adamant, un documental premiat amb l’Ós d’Or a Berlín que ens introdueix en un centre de dia flotant per a persones amb trastorns mentals a París; Great Absence, un drama japonès sobre la recerca d’un fill per entendre la malaltia d’Alzheimer del seu pare i Can’t Feel Nothing, un documental que analitza com les xarxes socials manipulen les nostres emocions en l’era digital.

A més, el festival presenta 21 curtmetratges de diversos gèneres i nacionalitats, que tracten temes com la memòria, l’ansietat, les addiccions i la percepció del món per part de persones amb condicions neurològiques diverses. El Brain Film Fest 2025 també ofereix diverses sessions especials (fora de competició), com amb El mag d’Oz, destinada a persones amb Alzheimer i els seus cuidadors, per tal d’evocar records a través del cinema. A més de les projeccions, hi haurà debats, taules rodones, tallers i la gala d’entrega de premis. 

El festival és l'evolució del Premi Solé Tura, que pretenia conscienciar entorn les malalties neurodegeneratives. De fet, cada any se segueix atorgant el Premi Solé Tura, que promou continguts audiovisuals sobre el cervell i la seva divulgació, i el Premi Especial Brain Film Fest, que reconeix el treball d’aquells artistes que promouen un canvi en la conversa cultural sobre la percepció del cervell i les seves capacitats. Les sessions de cinema són gratuïtes, però cal reservar amb antelació!

Concerts

  • Música
  • Música

Els Pets no només exhaureixen entrades a Londres, la ciutat d'adopció de Lluís Gavaldà, on han tocat recentment amb La Ludwig Band, sinó també per la gira Cantant les 40 que fan aquest 2025 per celebrar les quatre dècades de trajectòria. A Barcelona fan dues nits a La Paloma (el 13 i el 14 de març) i tampoc queden entrades.

La gira es diu Cantant les 40 i han triat quatre discos que són els que consideren els més emblemàtics de la seva carrera –‘Calla i balla’ (1991), ‘Bon dia’ (1997), ‘Agost’ (2004) i ‘Som’ (2018)–, de manera que cada concert serà diferent: Un amb 'Bon dia' i 'Agost' (dijous 13) i l'altre amb 'Calla i balla' i 'Som' (divendres 14). Tot sembla indicar que l'any que entra serà important pel grup de Constantí.

  • Música
  • Rumba i flamenc
  • Crítica de Time Out

Sabor de Gràcia són una autèntica institució dins la rumba catalana. Liderat per Sicus Carbonell i actualment format per gitanos de Gràcia i del Raval, el grup commemora els seus primers 30 anys de trajectòria amb un disc doble ple de col·laboracions, 30 (2024), un documental, una exposició i un gran concert, que es farà el 15 de març a la sala Paral·lel 62 dins del 26è Festival Mil·lenni. 

A més, seran un munt de gent a l'escenari, han confirmat convidats com Lucrecia, María Toledo, Juan Carmona, Pep Sala, Aziz Ibrahim (Stone Roses, Simply Red), 31 Fam, The Barceló Brothers, Maruja Limón... i moltíssims més. Tot això l'any en què és possible que la UNESCO declari la rumba catalana esdevingui Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

Publicitat
  • Música
  • Música

Carlos Ballesteros (veu) i Genís Segarra (sintetitzadors, ex Astrud), fa 25 anys que van donar vida a Hidrogenesse amb un primer single titulat Así se baila el siglo XX. Des d’aleshores, han culminat infinitat de projectes, en forma de cançons, àlbums –amb fites com Un dígito binario dudoso. Recital para Alan Turing (2012) i fins música per a televisió: són els responsables, amb Raül Fernandez Refree, de les cançons que canten les Stella Maris a la sèrie La Mesías, dels Javis, fet que els ha obert les portes del mainstream: acaben de signar la cançó d'amor entre els triunfitos Juanjo Bona i Martín Urrutia. Parlem de tot això i més mentre esperem el dia de la festa d’aniversari que preparen per al divendres 14 de març a La [2] de l’Apolo.

  • Música
  • El Poble-sec

La banda britànica The Reytons, una de les grans revelacions de l’indie rock, farà parada a Barcelona el 27 de març a La [2] de l'Apolo dins de la seva gira europea. Serà la primera vegada que el quartet de Rotherham ofereixi un concert com a cap de cartell a la ciutat, després d’haver passat per festivals com el FIB, Tomavistas i Mallorca Live Festival. El grup presentarà en directe el seu últim àlbum, Ballad of a bystander, i el disc enregistrat en viu durant el seu espectacular concert al Clifton Park, que va reunir més de 20.000 persones.

Amb un directe intens i ple d’energia, Jonny Yerrell, Joe O’Brien, Lee Holland i Jamie Todd prometen una nit carregada de guitarres potents i lletres plenes d’actitud. Després d’un 2024 marcat per èxits i un creixement meteòric, The Reytons arriben a Barcelona disposats a demostrar per què són considerats un dels grans noms de l’indie britànic actual.

Publicitat
  • Música

Els seus fans més acèrrims segur que recorden l'accidentat concert de la sala Bikini l'any 2002 amb el qual va debutar sobre un escenari a Barcelona. Aquella vegada, que presentava el seu segon àlbum, l'excepcional 'Gold' (2001), Ryan Adams va amenaçar de marxar sense acabar el concert si no li tornaven la sabata que algú li havia pres en llançar-se al públic. No va ser la seva millor nit i ja no va tornar fins al 2017, al Cruïlla, on va presentar 'Prisoner', del mateix any. 

Ara no ha deixat passar tant de temps, només vuit anys: actuarà al Paral·lel 62 el 28 de març de 2025 en el marc de Heartbreaker ’25 World Tour, la gira que celebra el 25è aniversari del seu àlbum de debut, 'Heartbreaker' (2001), un treball acústic magníficament produït per Ethan Jones, que és molt probablement encara la seva millor obra, entre la trentena de títols compresos a la seva discografia.

 

Teatre i dansa

  • El Gòtic
  • 3 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

La posada en escena és magnífica. Quan entrem al Maldà, no ens hi trobem cadires arrenglerades en files i una proposta a la italiana, sinó que hi ha dues taules llargues i, al lloc de l'escenari, hi veiem un bingo i un teclat en una tarima. Ens rep el personal del local, anomenat La Gola del Llop. De seguida, ens posen un vídeo que canta les meravelles del lloc on són, que ja intuïm decadent i passat de moda. I aviat comprovarem que hi ha coses que no funcionen com toca: el músic arriba tard, la cara dels empleats és de preocupació, els llums no aconsegueixen estabilitzar-se...

Breu visita a la Gola del Llop és un espectacle immersiu en què la participació dels espectadors és decisiva. Tots jugarem, haurem de ratllar números d'un cartonet i, els que tinguin sort, cantaran línia o bingo. Però, més enllà d'això, el públic haurà d'entrar dins l'espectacle en el sentit que se l'haurà de creure, assumir que es troba en una realitat paral·lela. No hi ha ensurts, però sí que s'explica una història, la de la Lourdes, clienta nonagenària habitual morta fa uns dies, que haurà de ser prou convincent perquè la cosa rutlli.

  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

El 2012, quan El principi d'Arquimedes es va estrenar a la Sala Beckett, l'obra de Josep Maria Miró va rebre l'elogi de la crítica, però, tot i instal·lar-se al cap de pocs mesos a La Villarroel, podem dir que va passar sense pena ni glòria. En canvi, a Buenos Aires va arribar a estar tres temporades seguides a la cartellera. A Brasil, fins i tot, se'n va fer una pel·lícula. I va ser l'enlairament d'un dramaturg català que, gràcies a aquesta obra, traduïda a setze idiomes, va posicionar-se com un dels grans autors europeus del nostre temps. Més d'una dècada després, l'Espai Texas ha recuperat, per fi, una peça que ha envellit molt bé, fins al punt de demostrar que és un clàssic del teatre contemporani en la nostra llengua.

Fa tretze anys, va ser el mateix Miró qui va dirigir El principi d'Arquimedes a la Beckett. Al Texas, la batuta és a les mans del jove Leonardo V. Granados, capaç de dotar d'un tint expressionista un text que juga tota l'estona amb el punt de vista. L'escenari a dues bandes juga a favor seu i sap portar els intèrprets cap a posicions més fermes.

Publicitat
  • Sants - Montjuïc
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Sis hores de teatre, sí. Sis hores d'homes parlant sobre els drets, les llibertats, l'homosexualitat i la compassió, exactament. Aquest és el repte de 'L'herència': voler entrar en aquest món aixecat per Matthew López i no tenir la intenció de marxar-ne. Sis hores en què ens endinsarem en les vides de l'Eric Glass, en Toby Darling, en Walter Poole, l'Adam MacDowell, en Henry Wilcox, viatjarem als anys 80, a Nova York, enmig de la brutal epidèmia de sida, i tornarem al nostre temps, al final del segon mandat de Barack Obama i al primer de Donald Trump, en un viatge d'anada i tornada que ens farà saltar alguna llàgrima. Perquè potser no en sabem res, de tot allò, o potser ho hem oblidat.

  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Poques obres dels últims dos segles han tingut la penetració, l'encís i la solidesa que la publicada per Herman Melville el 1853. Ha generat rius de tinta, la història de l'escrivent que, al cap de pocs dies de ser contractat en un bufet d'advocats de Manhattan, decideix no seguir les ordres del seu patró amb aquell ja emblemàtic: "Preferiria no fer-ho". A Barcelona, la versió de Llàtzer Garcia no és la primera que s'hi estrena. I no hem d'oblidar que el barceloní Enrique Vila-Matas ha estat un dels grans contribuents contemporanis al mite de l'escrivent, gràcies al magistral Bartleby y compañía.

D'entrada, pot semblar que la feina de portar al teatre el monòleg de l'advocat que narra la peripècia de Bartleby és la mar de senzilla. Tenim una única veu, una acció concreta, tres espais a tot estirar... I no cal que vegem el copista desvagat. Quin interès, doncs, a muntar un conte que ha llegit (o coneix) tothom? Per què ara? I és que l'interessant aquí es troba en el punt de vista, en com mirem Bartleby avui, com se'l mira el seu patró.

Publicitat
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Amb Les bàrbares, Lucía Carballal pretenia col·locar un micro ocult enmig d'una conversa entre la seva mare i les seves amigues per saber què en pensaven, realment, del feminisme i de la vida que havien viscut. I va aconseguir un fresc extraordinari sobre la generació de dones que es troben en la seixantena (i en amunt) a través de tres personatges molt diferents, als quals els uneix l'amistat i la Bàrbara, una arquitecta de 40 anys víctima del càncer, neboda d'una d'elles i confident de les altres.

Les tres, la Carmen (Cristina Plazas), la Susi (María Pujalte) i l'Encarna (Francesca Piñón), es troben en un hotel amb decoració d'una altra època per petició expressa, última voluntat, de la Bàrbara. A l'escenari, les acompanya una cantant, Berta Ferrer, que entonarà melodies de la seva joventut. La idea és que parlin de les seves vides, de les renúncies que han fet i, sobretot, que tornin a trobar-se. Són tres dones que tenen poc a veure: l'una és arquitecta i no ha tingut fills, l'altra és una mestressa de casa rica amb dos fills i la que queda és una dona treballadora que ha parit tres infants. Tres universos i una sola coincidència: són dones. A més, són (o van ser) molt amigues.

  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

El que ha fet Jordi Prat i Coll amb L'aranya és un triple salt mortal sense xarxa, del qual n'ha sortit airós sobradament. Ha agafat una obra poc representada d'Àngel Guimerà de primers de segle XX i l'ha tractada com si s'estigués enfrontant a un Ibsen, és a dir, li ha tret la pols i l'ha portada al seu terreny. Ha canviat el 1906 per 1968, Barcelona per Girona, els noms dels personatges, el dialecte, hi ha posat cançons i, sobretot, ha convertit un obra de caire tràgic més aviat costumista en una peça mil·limètrica que es mou per una corda fluixíssima entre el drama i la comèdia.

Amb la primera escena ens ho diu tot. Tenim la Rosa (Mima Riera) a la seva botiga, pelant patates, i de sobte apareix la Pilar (Berta Giraut) convertida en un personatge de La Cubana. Al cap de poc, ve el seu marit, en Cadernera (Jordi Vidal), que li segueix el joc. Es criden, s'esbatussen. Riem. Però la rialla es talla de cop quan la dona ens explica com va perdre els seus tres fills, com va bressolar, pell amb pell, els seus bessons morts en néixer, com va morir la nena que només tenia tres primaveres. Aquí ja esclata el drama, ja sabem que la peça anirà d'això, de la frustració d'una parella jove que no pot gestar descendència.

Publicitat
  • El Raval
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Aguantar sol una hora i mitja de monòleg desesperat no és una tasca fàcil, i més quan tens 24 anys i interpretes un noi de 16 que és a punt de perdre el seu pare. Quan has fet teatre abans, però potser no prou. Quan ets en un temple de la interpretació com el Lliure de Gràcia (on es va estrenar abans d'anar al Poliorama) i centenars de mirades poden recordar altres cossos fent el que fas, tot començant per Pol López i aquell 'Ivan i els gossos' memorable de 2012. Però 'Tot el que passarà a partir d'ara' sembla un vestit a mida, un text que Nil Cardoner s'emprova i lluu amb tot el seu esplendor. 

Joan Yago, esperonat per la directora Glòria Balañà, ha escrit una obra que és alhora punyent, sensible, trista, una mena d'història d'aventures en què l'Èric ha d'aconseguir arribar a l'hospital on el seu pare viu les últimes hores. La mare, quan passen pocs minuts de les deu de la nit, li truca per dir-li que si se'n vol acomiadar ja pot córrer. Està estirat al sofà, amb el mòbil a la panxa, sol. I tota la seva vida li passa per davant, especialment aquests deu anys en què el pare ha estat malalt i no hi ha hagut res més que la malaltia del pare. Ell ha d'arribar a l'hospital, però té 16 anys, amics i coneguts arreu, festes pendents i una mica de mala sort. 

 

  • Musical
  • El Poble-sec
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Encara que el focus caigui sovint sobre els dos amants del musical, Blanca (Alèxia Pascual) i Saïd (Jordi Garreta), 'Mar i cel' és un espectacle molt coral, on cal un bon repartiment i on tothom té alguna cosa a dir durant les prop de tres hores de funció. La parella és central, però sense un bon Idriss (Berta Luna), un bon Ferran (Eloi Gómez), una bona Teresa (Clara Renom), una bona Maria (Candela Díaz), un bon Hassèn (Albert Gràcia) i un bon Joanot (Abel García) és impossible que l'espectacle s'enlairi.

I no sé si és perquè recordava força el muntatge de 2014 que en l'últim 'Mar i cel' he trobat que lluïen més els secundaris que els personatges principals. No és que tinguem una Blanca i un Saïd inferiors als anteriors en general, però sí que crec que Roger Berruezo i Ana San Martín, pel que fa a la veu i la interpretació, ens portaven a un altre lloc. I és que la magnífica partitura d'Albert Guinovart és intricada.

Art

  • Art
  • Dreta de l'Eixample

De què va? Ningú pinta des de zero. Però veient les pintures matèriques d’Antoni Tàpies, amb els colors llisos, els materials pobres i la simplicitat extrema dels seus símbols, podríem arribar a pensar que l’artista ho va aconseguir. En les seves obres més famoses, Tàpies ens demana silenci i contemplació, precisament perquè aprenguem a mirar amb més força i a parar atenció davant d’un món saturat d’imatges. Ara, el museu es pregunta quin era l’imaginari de Tàpies quan va començar a pintar.

Per què hi heu d'anar? Per endinsar-vos en l’entorn visual de l’artista amb una cinquantena d’obres i amb més d’un centenar d’objectes i documents de natures diverses. Després del centenari on hem celebrat l’artista, ha arribat el moment de pensar Tàpies des de noves mirades, qüestionant-ne els relats més hegemònics.  

  • Art
  • Art

De què va? Barcelona acull l'exposició més gran mai celebrada a Espanya i la primera de gran rellevància dedicada a Fernando Botero. Poc més d'un any després de la seva mort, el Palau Martorell de Barcelona organitza la mostra més completa de pintura de l'artista Colombià que s'ha organitzat mai a l'Estat. Comissariada per Lina Botero i Cristina Carrillo de Albornoz, aquesta exposició és un homenatge a un dels artistes més importants del segle XX, reconegut pel seu estil de volums monumentals i vibrants colors que va rebre el nom de boterisme. 

Per què hi heu d'anar? Per recórrer els més de seixanta anys de la seva carrera a través de més de 110 obres de tota mena: escultures, olis, aquarel·les, sanguines, carbonets, dibuixos al llapis, etcètera. I a més, algunes de les pintures que es poden veure a 'Fernando Botero. Un mestre universal', procedeixen de col·leccions privades i han estat cedides excepcionalment per a l'exposició.  

Publicitat
  • Art
  • Ciutat Vella

De què va? El Museu Picasso acull l'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914': un inventari d’obres d’artistes catalans i catalanes que van viure i treballar a la Ciutat de la Llum, a la recerca d’un destí que els permetés exercir el seu art en llibertat, dur a terme encàrrecs de moda de l’època o donar-se a conèixer.

Per què hi heu d'anar? Per viatjar a París a través d'un compendi de peces d’art inspirades en aquesta ciutat creades per pintors, gravadors, il·lustradors, músics, intèrprets, escriptors, periodistes i altres figures destacades. Santiago Rusiñol, Ramon Casas, Isidre Nonell, Pablo Picasso, Joaquim Sunyer, Lluïsa Vidal, Laura Albéniz, Pau Casals, Isaac Albéniz, Enric Granados, Joaquim Nin, Maria Gay o Jaume Brossa són només alguns dels noms que formen part d’aquesta mostra.

  • Art
  • Sant Martí

De què va? La Fundació Vila Casas mostra l'obra de Carles Gabarró al llarg de quatre dècades d’experimentació pictòrica marcada per la repetició obsessiva d’objectes i temes. Amb una pintura matèrica i intensa, Gabarró crea una iconografia pròpia en constant mutació. 

Per què hi heu d'anar? La seva pintura, allunyada del consum ràpid, exigeix la col·laboració de l’espectador i esdevé un agent discursiu que dialoga amb l’art, la ciència i el pensament contemporani.

Publicitat
  • Art

De què va? Imatges llampants però amb una aura de misteri. Les pintures de Mari Eastman creen un univers propi, suggeridor, insinuant i atractiu.

Per què hi heu d'anar? Per veure figures solitàries i animals en moviment que protagonitzen escenes aparentment naïfs, però que t’atrapen perquè hi pots detectar alguna raresa, alguna escletxa de foscor. Són creacions d'aquesta artista de Chicago que fusiona la realitat i el fake en les seves obres. 

  • Art

De què va? Un homenatge a l’influent fotògraf espanyol Ramón Masats a través de 140 imatges que abasten les seves sèries més icòniques i obres mai vistes. La mostra, comissariada per Pepe Font de Mora, explora la intuïció, la radicalitat i la ironia de Masats en el joc amb els tòpics de la cultura de postguerra, característiques que l'han fet un dels fotògrafs més rellevants de la generació dels seixanta a Espanya.

Per què hi heu d'anar? Entre les sèries exposades, hi destaquen les captures originals de les Rambles, un primer repte fotogràfic de l'autor, i les fotografies per al fotollibre 'Neutral Corner', en què Masats va explorar el món de la boxa acompanyat dels textos d'Ignacio Aldecoa. També es presenten, per primera vegada, les còpies d’època del fotollibre 'Sanfermines', a més d'altres treballs dels seus primers anys en la fotografia, de 1953 a 1965, abans que abandonés temporalment la fotografia per dedicar-se al cinema i a la televisió.

Publicitat
  • Art
  • Sants - Montjuïc

De què va? L’Espai 13 de la Fundació Miró estrena cicle, titulat ‘com des d’aquí’: són quatre exposicions que investiguen els vincles dels artistes i els seus entornsEl tret de sortida l’ha disparat Josú Bilbao, amb una exposició que parteix d’una idea: I si obríssim l’Espai 13 a l’exterior? 

Per què hi heu d'anar? La mostra interroga l’espai expositiu a partir d’una operació d’obertura de la sala a través d’uns respiradors que, originàriament, van ser concebuts per l’arquitecte de l’edifici, Josep Lluís Sert. 

  • Art
  • El Raval

De què va? Una visió immersiva sobre la riquesa natural i cultural de l’Amazònia protagonitzada les veus autòctones que aporten alternatives per viure en harmonia amb la natura. La mostra combina art, ciència i activisme per abordar problemàtiques com la desforestació, la sequera o el control de recursos naturals.

Per què hi heu d'anar? La mostra es presenta com un recorregut sensorial des de les arrels fins a les branques de l'Amazònia, passant pels seus rius, boscos, pobles, rituals i habitants. Davant de la necessitat urgent de recuperar formes més respectuoses de viure per preservar-nos (al planeta i a nosaltres), 'Amazònies' ens proposa una nova manera de reconnectar amb la vida i la natura, aprenent de la saviesa del poble amazònic i fugint de la visió fatalista de la situació actual.

Publicitat
  • Art

De què va? La galeria FotoNostrum Barcelona acull una mostra retrospectiva de la fotoperiodista Lee Miller. L'exposició repassa la trajectòria d'una figura que va cobrir moments clau de la Segona Guerra Mundial i va ser, alhora, una figura destacada del moviment surrealista.

Per què hi heu d'anar? Per veure com Miller va passar de davant de les càmeres al darrere: de ser una model d'èxit a la Nova York dels anys 1920, es va convertir en una reconeguda fotògrafa a París. Amb la intenció de documentar la guerra per a un públic femení, va treballar com a corresponsal de confiança per a la revista Vogue, encara que moltes de les seves fotografies no van sortir a la llum en el seu moment. 'Lee Miller: Cròniques de guerra' exposa aquestes 'dues vides' de Miller: reuneix 124 fotografies d'entre 1940 i 1946, 110 de les quals són imatges que retraten la guerra, mentre que 14 reflecteixen la seva faceta en el món de la moda treballant per a revistes com Vogue. 

  • Art
  • El Raval

De què va?  'SOTAVEU' és la primera exposició antològica dedicada a l’obra de Mar Arza (Castelló de la Plana, 1976). La mostra reuneix set peces inèdites, creades especialment per a aquesta ocasió, juntament amb una selecció de treballs realitzats per l’artista entre 1997 i l’actualitat.

Per què hi heu d'anar? L’obra de Mar Arza es caracteritza per una poètica subtil i poderosa que convida el públic a “llegir intensament”. El llenguatge i les seves materialitats –tipografies, símbols i construcció d’imatges– tenen un paper central en la mostra, revelant les fissures, silencis i resistències que articulen les nostres narratives.  A més, Arza reflexiona sobre les representacions històriques del paper de les dones en l’art, desxifrant les corrents subterrànies de resistència i les insubordinacions que han teixit noves possibilitats en la memòria cultural. 

Cine

1. Tardes de soledad

Albert Serra abraça la polèmica, o més aviat se li'n refot. “M'importa allò que la gent opini des d'un punt de vista artístic, el que creguin de la tauromàquia abans o després de veure la pel·lícula m'és absolutament igual”, deia Albert Serra després de presentar la seva darrera pel·lícula al Festival de Sant Sebastià, d'on es va endur la Concha d'Or. Amb les eines del documental, el primer de la seva carrera, Serra es converteix en l'ombra del torero peruà Andrés Roca Rey i dels seus subalterns, seguint-lo en un grapat de corrides, retratant-lo en el seu permanent cara a cara amb la mort.

La càmera del cineasta enregistra uns quants ensurts en forma de rebolcades i enganxades, i, òbviament, també ofereix una mirada crua, sense additius, mostrant la sang i les ferides, finalment l'estocada definitiva que porta a la mort de l'animal. Serra no jutja, més aviat posa el focus en la bellesa i la poètica d'un art per alguns, d'un acte violent i sanguinari per la majoria. El mateix cineasta ha reconegut que a Roca Rey no li va agradar la pel·lícula, una dada que convida els antitaurins a prioritzar la seva curiositat cinèfila per damunt dels prejudicis.

Dir.: Albert Serra (Espanya, 2024). 125 min. Estrena: 7 de març

2. Mickey 17

Han hagut de passar sis anys des del boom, i el grapat d'Oscars, de Paràsits per tornar a veure una pel·lícula de Bong Joon-ho. El cineasta coreà salta a Hollywood amb la mateixa barreja de crítica sociopolítica i humor negre que ha proposat en els darrers anys. En la línia de Trencaneu (2013), Joon-ho presenta una paràbola futurista fonamentada en les eines de la ciència-ficció que diu molt sobre el nostre món: la seva esmolada mirada comença amb una missió de colonització d'un planeta gelat, finançada per un polític que és una indissimulada paròdia de Donald Trump. I, en aquesta conquesta de l'espai, és fonamental la feina dels anomenats “prescindibles”, gent com el protagonista, un paio desesperat convertit en una mena de rata de laboratori amb qui experimentar els efectes de l'atmosfera del nou planeta, o l'impacte de tot allò que ideen els científics que formen part de l'expedició.

La mort no és cap problema, perquè una gegantina impressora 3D crea un clon del “prescindible” en qüestió, per continuar fent de conillet d'índies. A partir d'aquí, Bong Joon-ho dispara a tort i a dret, posant en el punt de mira el capitalisme salvatge i el poder deshumanitzador d'oligarques i polítics titella alimentats per les seves ànsies de conquesta, en una sàtira plena de personatges quasi caricaturescos. Robert Pattinson interpreta fins a divuit versions de Mickey, el protagonista, i l'acompanyen Mark Ruffalo i Toni Collette. Els Paràsits arriben fins a l'espai exterior.

Dir.: Bong Joon-ho (EUA, 2024). 137 min. Estrena: 7 de març

Publicitat

3. Morlaix

Jaime Rosales, director de La soledad o Girasoles silvestres, reivindica la llibertat d'elecció, en l'art i en la vida, amb la seva nova pel·lícula. Disfressada d'història d'amor juvenil, a partir de la trobada entre una noia que acaba de perdre la seva mare i que només pensa a acabar l'institut i marxar de la petita vila de la Bretanya on viu (i que dona títol a la pel·lícula), i un nou company de classe, sofisticat i amb ànima de poeta, acabat d'arribar de París. L'atracció inicial es trobarà amb un munt d'obstacles, fins a col·locar els personatges en una transcendental disjuntiva.

Potser l'argument farà pensar en una aproximació convencional, però res més allunyat de la realitat: Jaime Rosales aposta per la radicalitat en l'expressió artística, i utilitza un seguit de recursos (com el salt del color al blanc i negre o els canvis de format) que no estan necessàriament relacionats amb la narrativa. D'aquesta manera, reivindica una arbitrarietat que simbolitza la seva llibertat artística. I això sí que és coherent amb una trama que, com dèiem al principi, es capbussa en les conseqüències de les nostres decisions, preses, un cop més, amb llibertat plena. Els joves i magnífics Amanthe Audiard i Samuel Kircher protagonitzen el film, que també compta amb Melanie Thierry i Àlex Brendemühl.

Dir.: Jaime Rosales (Espanya-França, 2025). 124 min. Estrena: 14 de març

4. Wolfgang (Extraordinari)

La pèrdua i el dol infantil, compartir emocions com a forma de sanació, gestionar les expectatives... són alguns dels temes que s'aborden a Wolfgang (Extraordinari), la tragicomèdia amb aires de feel-good movie que adapta la novel·la homònima de Laia Aguilar i dirigeix Javier Ruiz Caldera (3 bodas de más, Anacleto agente secreto). Rodada en català, la pel·lícula proposa el xoc de personalitats entre un nen superdotat amb un trastorn de l'espectre autista i un extraordinari talent tocant el piano i el seu pare, un actor no gaire exitós, vanitós i absent i a qui no coneixia, i que s'ha de fer càrrec del nano després de la mort de la mare, assumint la seva última voluntat. Amb Miki Esparbé i el debutant Jordi Catalán a la pell de pare i fill, i amb un repartiment que inclou Anna Castillo, Berto Romero (actor fetitxe de Ruiz Caldera) i una Àngels Gonyalons que es reivindica en un món, el del cinema, que li ha donat molt poques oportunitats.

Dir.: Javier Ruiz Caldera (Espanya, 2025). 110 min. Estrena: 14 de març

Publicitat

5. The last showgirl

Mentre celebrem el retorn a primera línia cinematogràfica de Demi Moore i Adrien Brody, també cal posar el focus en una altra reivindicació: la que Gia Coppola (neta de Francis i neboda de Sophia) proposa sobre algú a qui no van permetre sortir de l'encaix de símbol sexual. Pamela Anderson, eterna vigilant de la platja per tota una generació, és la protagonista d'aquesta història sobre la decadència i el pas d'un temps que no tornarà. El seu personatge és el d'una ballarina d'un local de Las Vegas que, arribats als 50, veu com la maduresa no encaixa en un món de poca roba i molt desig.

Shelly/Pamela ha de confrontar les conseqüències de tants anys dedicats a ella mateixa, en aquell moment de prendre consciència que tot plegat ha estat, probablement, un gran error sense solució. Tenir una filla semi abandonada a qui se li acumulen els retrets servirà de mirall per aquesta dona sense gaire esperança a revertir la situació. Anderson entoma el paper de la seva vida i brilla, demostrant l'error d'una indústria que sempre la va tractar com un tros de carn. Jason Schwartzman i una magnífica Jamie Lee Curtis l'acompanyen en aquest honest relat sobre segones oportunitats que mai no arriben.

Dir.: Gia Coppola (EUA, 2024). 86 min. Estrena: 14 de març (data posposada fins a nou anunci)

6. Los aitas

Amb la tendresa per bandera i amb un sentit de l'humor que és segell de marca, Borja Cobeaga escriu sobre la paternitat i una manera d'entendre-la absolutament transformada respecte al moment en què situa la història de Los aitas, l'any 1989, el de la caiguda del mur de Berlín. La cita històrica no és gratuïta, perquè alguna cosa hi té a veure amb l'argument.

Els protagonistes de la pel·lícula fan un viatge en autocar fins a la capital alemanya des de Bilbao: quatre pares de família, víctimes d'acomiadaments massius en plena crisi industrial, acompanyen les seves filles, que formen part d'un equip de gimnàstica esportiva amb un campionat per endavant.

El director de Pagafantas i Negociador (i de la sèrie acabada d'estrenar Su majestad) fa una mirada ferotge però plena d'afecte cap a aquesta darrera generació de pares més aviat absents, molt poc implicats en l'educació i la criança dels seus fills, als quals interpreten Quim Gutiérrez, Juan Diego Botto, Iñaki Ardanaz i Mikel Losada.

Dir.: Borja Cobeaga (Espanya, 2025). 88 min. Estrena: 21 de març

Publicitat

7. The Alto Knights

Ara que triomfa amb la sèrie de Netflix Día cero, Robert De Niro presenta la que ell mateix defineix com una de les millors feines de la seva carrera. És probable que el repte d'interpretar dos personatges en una mateixa pel·lícula hagi estat majúscul, en aquest moment professional on, de vegades, sembla que navegui amb el pilot automàtic. A The Alto Knights, De Niro dos gàngsters reals: Vito Genovese i Frank Costello, antics aliats i enemics mortals en un enfrontament que canviaria la història del crim organitzat als Estats Units. Quarta col·laboració entre l'actor i el cineasta Barry Levinson (després de títols com La cortina de fum), i enèsima incursió de De Niro en el cinema de mafiosos, la pel·lícula tracta de recuperar l'èpica i l'abast de clàssics del gènere.

Dir.: Barry Levinson (EUA, 2025). 120 min. Estrena: 21 de febrer

8. La fúria

Un dels debuts de l'any, en el cinema català i espanyol, és el de Gemma Blasco, que s'estrena com a directora de llargs amb una pel·lícula que és tot un crit de ràbia. Posant el focus en les violències sexuals masclistes, la cineasta ens fa travessar la foscor de la mà de la protagonista de la seva història. Interpretada per una superlativa Ángela Cervantes, l'Alexandra pateix una violació d'algú que coneix, però que no ha vist en el moment de l'agressió. Quan li ho confessa al seu germà (un entregadíssim Àlex Monner), la seva testosterònica reacció és, primer, la de qüestionar-la i culpabilitzar-la, i, després, la de voler ser l'executor de la venjança.

Amb una posada en escena ferotge, molta càmera en mà enganxada al dolor i al patiment de l'Alexandra, La fúria vol posar el focus en el mal acompanyament de l'entorn de persones que han patit un trauma d'aquestes característiques, afegint-hi una interessant reflexió sobre el poder sanador de l'art i, en aquest cas, del teatre (la protagonista és actriu de professió i acaba de ser escollida per interpretar Medea) i esdevé un incòmode, però necessari cop de puny que desperta consciències i ens fa obrir els ulls.

Dir.: Gemma Blasco (Espanya, 2025). 108 min. Estrena: 28 de març

Publicitat

9. Por todo lo alto

Va ser la flamant guanyadora del Premi del Públic al darrer festival de Sant Sebastià, amb una puntuació de rècord basada en les valoracions dels espectadors. Té la seva lògica, perquè aquesta dramedy utilitza una tendresa que mai és embafadora, però sí tremendament emotiva, per explicar la història d'un prestigiós director d'orquestra que, quan, després de rebre una mala notícia en forma de diagnòstic mèdic, descobreix que és adoptat i que té un germà.

A partir d'aquí, el director i guionista Emmanuel Courcol (El triunfo) construeix un relat sobre la identitat i els orígens, però que també parla de la dignitat de la classe treballadora en un món que no té cap compassió pels més dèbils. Courcol sap evitar, i no era fàcil, els excessos de sucre i la sensibleria barata sense perdre mai la capacitat de tocar el cor del personal. Les acurades interpretacions de Benjamin Lavernhe i Pierre Lottin, els dos germans que ignoraven ser-ho, ajuda que Por todo lo alto sigui una d'aquelles pel·lícules perfectes per recomanar, sense por de fallar, a un ampli espectre de coneguts i saludats.

Dir.: Emmanuel Courcol (França, 2024). 103 min. Estrena: 28 de març

10. Una ballena

Entre el noir i la ciència-ficció, i amb alguns insòlits elements onírics, Una ballena demostra que hi ha creadors inclassificables, com Pablo Hernando (autor de La tumba de Bruce Lee i Esa sensación), i un cinema que no s'assembla a cap altre cinema. La pel·lícula ens situa en un Bilbao emboirat, perfecte per construir una atmosfera suggeridora i misteriosa, en una trama que inclou dos homes poderosos que competeixen pel domini del port per tal de controlar el contraban i el tràfic, i una assassina a sou que mata sense deixar ni pistes ni rastres.

Amb Ingrid García-Jonsson i un Ramon Barea que, per fi, gaudeix d'un personatge protagonista, Una ballena navega per aigües que, de vegades, desconcerten el personal. Amb referències directes a dos autors de cognom Melville, Herman i Moby Dick per una banda, Jean-Pierre i El samurai per l'altra, la pel·lícula es va presentar al Festival de Sitges i és una raresa que val la pena descobrir.

Dir.: Pablo Hernando (Espanya, 2024). 108 min. Estrena: 28 de març

Música clàssica

  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
El Palau de la Música Catalana s'han convertit aquests últims anys en un escenari operístic. No és gens estrany trobar-hi òpera a la seva programació, en versió de concert i també semi-escenificada. És el cas d'aquesta proposta de l'òpera Carmen, de George Bizet, a càrrec de la companyia NovAria. Seixanta artistes sobre l'escenari, en una producció amb direcció artística de Sergi Giménez i musical d'Adolf Gassol. A més, inclou subtítols en tres idiomes: català, castellà i anglès. 
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • Crítica de Time Out
La monumental missa que Ludwig van Beethoven va compondre al final de la seva vida, en el mateix moment en què escrivia també la seva Novena Simfonia, és una de les seves obres més estimades. No són gaires les ocasions d'escoltar-la en directe, i per això aquest concert a càrrec del Balthasar Neumann Chor & Orchester, que es farà al Palau i que dirigirà Thomas Hengelbrock, es converteix en una cita ineludible. 
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • El Raval
  • Crítica de Time Out
Katharina Wagner, besneta de Richard Wagner i directora artística del Festival de Bayreuth, és la responsable d'aquest muntatge de Lohengrin que acull el Liceu. Es tracta d'una nova producció encarregada pel mateix teatre, que oferirà un total de sis representacions. Klaus Florian Vogt, Elisabeth Teige i Irene Theorin, encapçalen el repartiment. L'orquestra i el cor són els del teatre, mentre la direcció musical és a càrrec del mestre Josep Pons.
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
El quartet de corda format per Vera Martínez Mehner i Abel Tomàs (violins), Cristina Cordero (viola) i Arnau Tomàs (violoncel), torna al Palau per oferir un concert dins del cicle Palau Cambra. El programa que presenten inclou una estrena, Terra encesa, de la compositora Elisenda Fàbregas, a més de composicions de Juan Crisóstomo de Arriaga i de Johannes Brahms. 
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Eixample
El quartet que formen Javier Vilaplana, Manuel Martínez, Martí Guasteví i Alejandro Castillo, nascut de la Banda Municipal de Música de Barcelona, ofereix un atractiu programa a la sala més petita de L'Auditori, que han titulat Passat, present i futur. S'hi podran sentir obres per a quartet de clarinets d'autors com Pedro Iturralde, Alexander Kukelka, Joan Magrané o Paquito D'Rivera, entre d'altres.
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • El Raval
  • Crítica de Time Out
Són molt poques les oportunitats de gaudir d'espectacles de ballet amb música anterior al segle XIX interpretada en directe per un conjunt d'instruments històrics com Le Concert des Nations, dirigit per Jordi Savall. Ara tenim l'ocasió de fer-ho amb música de Christoph Willibald Gluck, i de les seves obres Sémiramis i Don Juan. En total seran cinc funcions, a càrrec de la Companyia Ballet du Capitole de Toulouse.
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • Crítica de Time Out
Teodor Currentzis, al capdavant de l'orquestra musicAeterna, dirigeix la Simfonia núm. 9 del compositor austríac Anton Bruckner al Palau de la Música Catalana. Una obra escrita en la mateixa tonalitat que una altra Novena mítica, la de Beethoven, però que va quedar inacabada —el quart i últim moviment va quedar incomplet— a causa de la mort del compositor. Aquest és el primer dels dos concerts que Currentzis dirigeix aquests dies a Barcelona. El segon és a L'Auditori i inclou la Simfonia núm. 2 Resurrecció, de Gustav Mahler.
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • Crítica de Time Out
La música de Johann Sebastian Bach i Wolfgang Amadeus Mozart protagonitza la següent proposta de la Franz Schubert Filharmonia en la temporada de concerts que duen a terme al Palau de la Música Catalana. Un programa atractiu, que comptarà a més amb la participació de la violinista Alexandra Soumm com a solista, i que dirigirà Ton Koopman, gran especialista en la música del compositor barroc alemany.
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Eixample
  • Crítica de Time Out
El director d'orquestra grec, una de les batutes més singulars i sol·licitades del panorama internacional, torna una vegada més a Barcelona, on ja ha actuat en diverses ocasions. Aquesta vegada novament amb dos concerts, un al Palau i l'altre a L'Auditori. Aquest últim inclou una de les grans simfonies de Gustav Mahler, com és la seva Segona Simfonia, una  obra coneguda amb el sobrenom de Resurrecció. Els intèrprets seran els components de MusicAeterna, el conjunt d'orquestra i cor que lidera des de fa anys.  
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Eixample
  • Crítica de Time Out
L'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya continua la seva temporada de concerts a L'Auditori amb un atractriu programa que dirigeix Ludovic Morlot, el seu titular. Destaca l'estrena de l'obra 'Domini màgic', per a veu i orquestra, de Feliu Gasull, amb Sílvia Pérez Cruz com a solista. També hi sonaran les 'Tres danzas españolas' d'Enric Granados (en l'orquestració de Joan Lamote de Grignon) i 'Les illes Medes' de Juli Garreta. L'última obra del concert serà 'La mer', de Claude Debussy.
Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat