Coses per fer al juny
Time Out Barcelona | Coses per fer al juny
Time Out Barcelona

Les millors coses per fer el juny a Barcelona

Exposicions, concerts, teatre, festes, exposicions... El mes arriba carregat d'activitats. No te'n perdis cap!

Publicitat

Què fer al juny a Barcelona? El juny és un gran mes. Comença l'estiu –i queda menys per a les vacances–, arriba la revetlla de Sant Joan, hi ha més activitats a l'aire lliure, i tenim més ganes de sortir de casa! Si us falten idees, aquí teniu un centenar entre exposicions, festivals, fires, festes i concerts i moltes són gratis!

NO T'HO PERDES: 50 coses per fer a Barcelona.

Time Out Market Barcelona
  • Què fer
  • El Gòtic

Time Out Market és un concepte únic que té l'objectiu de celebrar els sabors més autèntics i reunir el millor menjar i cuiners d'una ciutat sota un mateix sostre. El trobareu a la terrassa-mirador del Maremàgnum, en un espai de 5.250 metres quadrats que acull una acurada selecció de 14 xefs, un restaurant de servei complet i quatre bars: dos d'ells a l'aire lliure, amb vistes espectaculars al mar i la ciutat. Cal esmentar que un dels bars és a càrrec de Paradiso, una de les millors cocteleries del món. A més d'aquesta impressionant conjunció de grans cuiners i plats deliciosos, al centre del mercat hi ha un escenari amb una visió de 360º, que ofereix una programació de cultura i espectacles a càrrec de la redacció de Time Out Barcelona. I una altra bona notícia: està obert 364 dies l'any, de 10 del matí a les 12 de la matinada (fins a la 1 en el cas del Paradiso).

Activitats a la ciutat

  • Gai i lèsbic

Arriba el juny i, boom!, hi ha una explosió d'activitats i festes amb motiu del mes de l'Orgull LGBTIQ+. Barcelona és una ciutat orgullosa, plena de llocs que han marcat la història del col·lectiu LGBTIQ+ i d'espais d'oci com bars i sales on veure shows de drag, sortir de festa o prendre una copa. A més, el Centre LGBTIQ+ de Barcelona està sempre actiu i s'encarrega de programar activitats, tallers i exposicions per a tots els públics. Així que, sí, no ens sembla estrany que quan s'apropa el juny, et saturis amb la quantitat d'opcions que hi ha i et preguntis: Quines són les millors activitats del mes de l'orgull i el Pride a Barcelona? A la següent llista trobaràs les propostes més reivindicatives, festives, diverses i interessants.

  • Què fer
  • Festivals

Sant Joan, l'arribada de l'estiu... és igual com li diem, però tots sabem que la nit del 23 al 24 de juny és una nit especial i que s'ha de celebrar com mana la tradició! Barcelona es prepara per celebrar revetlles, fogueres, tallers i tota mena d'activitats per celebrar la nit més curta de l'any. 

Publicitat
  • Gai i lèsbic
  • LGBT

Un any més aquesta ciutat costanera ben a prop de Barcelona torna a tirar la casa per la finestra per reivindicar l’orgull i els drets de la comunitat LGBTIQ+. Parlem de Sitges, és clar, que del 5 al 9 de juny celebrarà la tretzena edició del seu famós Pride. El passeig marítim de la ciutat serà el punt de trobada d’una àmplia programació que oferirà més de 50 activitats gratuïtes i a l’aire lliure.

  • Menjar

El Time Out Fest s'acaba aquest cap de setmana i s'acomiada de Barcelona fins a l'any que ve, però la bona gastronomia no ho farà. La ciutat té restaurants meravellosos i, tot i que us recomanem visitar-los almenys un cop a la vida, ara també podreu tastar-los tots en un mateix espai sense haver de recórrer la ciutat. La plaça de Catalunya tornarà a acollir el Tast a la Rambla, un festival del 6 al 9 de juny on alguns dels millors restaurants i pastisseries de Barcelona acostaran els seus plats en forma de tapa a tots els assistents dins el marc de la 10a Setmana de Gastronomia de Barcelona.

Publicitat
  • Què fer
  • Ciutat
Beso fest
Beso fest

"Estem cansades de les 'pop-ups' buides que no aporten cap aprenentatge o benefici al sector de la moda, per això vam decidir crear la nostra pròpia proposta", asseguren la Carme Giménez i l'Alicia Sanz, fundadores de les marques Unë Concept i Black Design, respectivament, i ara també d'un nou festival pels fanàtics de la moda ètica i emergent. La primera edició del Beso Fest se celebrarà a Barcelona el pròxim dissabte 8 de juny a l'Hotel Gallery de Barcelona i l'entrada serà lliure i gratuïta. "L'esdeveniment va molt més enllà d'un mercat de roba, és un punt de trobada per a creatius i fanàtics de marques i dissenys únics i locals", expliquen les seves creadores.

  • Què fer
  • Ciutat

No és estrany que algunes de les obres que es duen a terme a Barcelona descobreixin restes de la romana muralla de la ciutat o d'altres períodes històrics, però, l'any 2014, els treballs de rehabilitació de la Torre de la Sagrera van descobrir una troballa que va impactar tothom. Les obres van deixar a la vista el refugi antiaeri de la Sagrera, un espai de 84 metres de llargada construït l'any 1937 per la Sociedad Obrera Colectivizadora calle Berenguer de Palou. Actualment, és un dels refugis antiaeris millor conservats de la ciutat i, després de molts anys tancat al públic, es podrà visitar a partir d'aquest estiu.

Publicitat
  • Cine

Bones notícies per als més cinèfils i estiuencs, enguany hi haurà una altra edició de la Sala Montjuïc, el cicle de cinema a la fresca que acull el Castell de Montjuïc. Ja han publicat els horaris de les pel·lícules que podrem gaudir a l'aire lliure, així que ja podeu marcar les dates a l'agenda!

Pel que fa als preus, varien entre els 8 i 11 €, segons si era entrada general o volies tenir la comoditat d'una gandula. 

  • Què fer
  • Ciutat

L’arquitectura de Barcelona és un dels factors que més fa despuntar la ciutat perquè reflecteix múltiples tendències de la història de l’art occidental. Des del renaixement fins al barroc, passant també pel modernisme, entre d’altres, els edificis i monuments de la ciutat llueixen el llegat de diverses cultures i civilitzacions. Per aprendre a gaudir d’aquest patrimoni, l’Ajuntament i la Fundació Mies van der Rohe, juntament amb desenes d’entitats dedicades a la divulgació de l’arquitectura a la ciutat, ha presentat el programa de les Setmanes d’Arquitectura 2024, un cicle que agrupa exposicions, concursos, premis tertúlies, visites guiades festes i altres, destinat a reforçar el vincle entre l’arquitectura i la ciutadania. Així doncs, del 14 de maig al 28 de juny, tots els districtes de la ciutat oferiran diferents activitats per celebrar i viure aquest art.

Publicitat
  • Què fer
  • Ciutat

L'interès per la ciència ha anat augmentant en els darrers anys a l'Estat. El passat 2023, la Fundació Espanyola per la Ciència i la Tecnologia (FECYT) va elaborar un informe que assegurava que un 47,2% dels enquestats estava interessat en la ciència, però més de la meitat van admetre que els hi costava entendre-la. Tant si sou part d'aquest grup i voleu conèixer més de prop aquest coneixement sense sortir de Barcelona, aquest esdeveniment és per vosaltres.

La ciutat acollirà la 17a edició de la Festa de la Ciència, una celebració que ompliràla ciutat d'activitats, exposicions i molt més durant el 7, 8 i 9 de juny. Amb l'objectiu d'apropar la ciència a tothom, s'han programat més de 150 activitats de divulgació científica i tecnològica que inclouen jornades educatives, experiments, tallers, espectacles, humor i molt més per a totes les edats.

  • Què fer
  • Ciutat

Barcelona és coneguda per diverses raons, però una de les principals és la seva arquitectura. La ciutat està plena d'edificis emblemàtics i, malgrat que alguns com la Casa Batlló i la Sagrada Família es poden visitar, n'hi ha d'altres que només obren al públic en ocasions especials. L'Open House Barcelona és una d'aquestes ocasions i tornarà a obrir les portes a llocs ocults i sorprenents de la ciutat de Barcelona del 21 de maig al 7 de juny, dins del programa 'Espais ocults'.

Art

  • Art
  • Dreta de l'Eixample

De què va? Ningú pinta des de zero. Però veient les pintures matèriques d’Antoni Tàpies, amb els colors llisos, els materials pobres i la simplicitat extrema dels seus símbols, podríem arribar a pensar que l’artista ho va aconseguir. En les seves obres més famoses, Tàpies ens demana silenci i contemplació, precisament perquè aprenguem a mirar amb més força i a parar atenció davant d’un món saturat d’imatges. Ara, el museu es pregunta quin era l’imaginari de Tàpies quan va començar a pintar.

Per què hi heu d'anar? Per endinsar-vos en l’entorn visual de l’artista amb una cinquantena d’obres i amb més d’un centenar d’objectes i documents de natures diverses. Després del centenari on hem celebrat l’artista, ha arribat el moment de pensar Tàpies des de noves mirades, qüestionant-ne els relats més hegemònics.  

  • Art
  • Art

De què va? Barcelona acull l'exposició més gran mai celebrada a Espanya i la primera de gran rellevància dedicada a Fernando Botero. Poc més d'un any després de la seva mort, el Palau Martorell de Barcelona organitza la mostra més completa de pintura de l'artista Colombià que s'ha organitzat mai a l'Estat. Comissariada per Lina Botero i Cristina Carrillo de Albornoz, aquesta exposició és un homenatge a un dels artistes més importants del segle XX, reconegut pel seu estil de volums monumentals i vibrants colors que va rebre el nom de boterisme. 

Per què hi heu d'anar? Per recórrer els més de seixanta anys de la seva carrera a través de més de 110 obres de tota mena: escultures, olis, aquarel·les, sanguines, carbonets, dibuixos al llapis, etcètera. I a més, algunes de les pintures que es poden veure a 'Fernando Botero. Un mestre universal', procedeixen de col·leccions privades i han estat cedides excepcionalment per a l'exposició.  

Publicitat
  • Art
  • Ciutat Vella

De què va? El Museu Picasso acull l'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914': un inventari d’obres d’artistes catalans i catalanes que van viure i treballar a la Ciutat de la Llum, a la recerca d’un destí que els permetés exercir el seu art en llibertat, dur a terme encàrrecs de moda de l’època o donar-se a conèixer.

Per què hi heu d'anar? Per viatjar a París a través d'un compendi de peces d’art inspirades en aquesta ciutat creades per pintors, gravadors, il·lustradors, músics, intèrprets, escriptors, periodistes i altres figures destacades. Santiago Rusiñol, Ramon Casas, Isidre Nonell, Pablo Picasso, Joaquim Sunyer, Lluïsa Vidal, Laura Albéniz, Pau Casals, Isaac Albéniz, Enric Granados, Joaquim Nin, Maria Gay o Jaume Brossa són només alguns dels noms que formen part d’aquesta mostra.

  • Art
  • Sant Martí

De què va? La Fundació Vila Casas mostra l'obra de Carles Gabarró al llarg de quatre dècades d’experimentació pictòrica marcada per la repetició obsessiva d’objectes i temes. Amb una pintura matèrica i intensa, Gabarró crea una iconografia pròpia en constant mutació. 

Per què hi heu d'anar? La seva pintura, allunyada del consum ràpid, exigeix la col·laboració de l’espectador i esdevé un agent discursiu que dialoga amb l’art, la ciència i el pensament contemporani.

Publicitat
  • Art

De què va? Imatges llampants però amb una aura de misteri. Les pintures de Mari Eastman creen un univers propi, suggeridor, insinuant i atractiu.

Per què hi heu d'anar? Per veure figures solitàries i animals en moviment que protagonitzen escenes aparentment naïfs, però que t’atrapen perquè hi pots detectar alguna raresa, alguna escletxa de foscor. Són creacions d'aquesta artista de Chicago que fusiona la realitat i el fake en les seves obres. 

  • Art

De què va? Un homenatge a l’influent fotògraf espanyol Ramón Masats a través de 140 imatges que abasten les seves sèries més icòniques i obres mai vistes. La mostra, comissariada per Pepe Font de Mora, explora la intuïció, la radicalitat i la ironia de Masats en el joc amb els tòpics de la cultura de postguerra, característiques que l'han fet un dels fotògrafs més rellevants de la generació dels seixanta a Espanya.

Per què hi heu d'anar? Entre les sèries exposades, hi destaquen les captures originals de les Rambles, un primer repte fotogràfic de l'autor, i les fotografies per al fotollibre 'Neutral Corner', en què Masats va explorar el món de la boxa acompanyat dels textos d'Ignacio Aldecoa. També es presenten, per primera vegada, les còpies d’època del fotollibre 'Sanfermines', a més d'altres treballs dels seus primers anys en la fotografia, de 1953 a 1965, abans que abandonés temporalment la fotografia per dedicar-se al cinema i a la televisió.

Publicitat
  • Art
  • Sants - Montjuïc

De què va? L’Espai 13 de la Fundació Miró estrena cicle, titulat ‘com des d’aquí’: són quatre exposicions que investiguen els vincles dels artistes i els seus entornsEl tret de sortida l’ha disparat Josú Bilbao, amb una exposició que parteix d’una idea: I si obríssim l’Espai 13 a l’exterior? 

Per què hi heu d'anar? La mostra interroga l’espai expositiu a partir d’una operació d’obertura de la sala a través d’uns respiradors que, originàriament, van ser concebuts per l’arquitecte de l’edifici, Josep Lluís Sert. 

  • Art
  • El Raval

De què va? Una visió immersiva sobre la riquesa natural i cultural de l’Amazònia protagonitzada les veus autòctones que aporten alternatives per viure en harmonia amb la natura. La mostra combina art, ciència i activisme per abordar problemàtiques com la desforestació, la sequera o el control de recursos naturals.

Per què hi heu d'anar? La mostra es presenta com un recorregut sensorial des de les arrels fins a les branques de l'Amazònia, passant pels seus rius, boscos, pobles, rituals i habitants. Davant de la necessitat urgent de recuperar formes més respectuoses de viure per preservar-nos (al planeta i a nosaltres), 'Amazònies' ens proposa una nova manera de reconnectar amb la vida i la natura, aprenent de la saviesa del poble amazònic i fugint de la visió fatalista de la situació actual.

Publicitat
  • Art

De què va? La galeria FotoNostrum Barcelona acull una mostra retrospectiva de la fotoperiodista Lee Miller. L'exposició repassa la trajectòria d'una figura que va cobrir moments clau de la Segona Guerra Mundial i va ser, alhora, una figura destacada del moviment surrealista.

Per què hi heu d'anar? Per veure com Miller va passar de davant de les càmeres al darrere: de ser una model d'èxit a la Nova York dels anys 1920, es va convertir en una reconeguda fotògrafa a París. Amb la intenció de documentar la guerra per a un públic femení, va treballar com a corresponsal de confiança per a la revista Vogue, encara que moltes de les seves fotografies no van sortir a la llum en el seu moment. 'Lee Miller: Cròniques de guerra' exposa aquestes 'dues vides' de Miller: reuneix 124 fotografies d'entre 1940 i 1946, 110 de les quals són imatges que retraten la guerra, mentre que 14 reflecteixen la seva faceta en el món de la moda treballant per a revistes com Vogue. 

  • Art
  • El Raval

De què va?  'SOTAVEU' és la primera exposició antològica dedicada a l’obra de Mar Arza (Castelló de la Plana, 1976). La mostra reuneix set peces inèdites, creades especialment per a aquesta ocasió, juntament amb una selecció de treballs realitzats per l’artista entre 1997 i l’actualitat.

Per què hi heu d'anar? L’obra de Mar Arza es caracteritza per una poètica subtil i poderosa que convida el públic a “llegir intensament”. El llenguatge i les seves materialitats –tipografies, símbols i construcció d’imatges– tenen un paper central en la mostra, revelant les fissures, silencis i resistències que articulen les nostres narratives.  A més, Arza reflexiona sobre les representacions històriques del paper de les dones en l’art, desxifrant les corrents subterrànies de resistència i les insubordinacions que han teixit noves possibilitats en la memòria cultural. 

Cine

1. Tardes de soledad

Albert Serra abraça la polèmica, o més aviat se li'n refot. “M'importa allò que la gent opini des d'un punt de vista artístic, el que creguin de la tauromàquia abans o després de veure la pel·lícula m'és absolutament igual”, deia Albert Serra després de presentar la seva darrera pel·lícula al Festival de Sant Sebastià, d'on es va endur la Concha d'Or. Amb les eines del documental, el primer de la seva carrera, Serra es converteix en l'ombra del torero peruà Andrés Roca Rey i dels seus subalterns, seguint-lo en un grapat de corrides, retratant-lo en el seu permanent cara a cara amb la mort.

La càmera del cineasta enregistra uns quants ensurts en forma de rebolcades i enganxades, i, òbviament, també ofereix una mirada crua, sense additius, mostrant la sang i les ferides, finalment l'estocada definitiva que porta a la mort de l'animal. Serra no jutja, més aviat posa el focus en la bellesa i la poètica d'un art per alguns, d'un acte violent i sanguinari per la majoria. El mateix cineasta ha reconegut que a Roca Rey no li va agradar la pel·lícula, una dada que convida els antitaurins a prioritzar la seva curiositat cinèfila per damunt dels prejudicis.

Dir.: Albert Serra (Espanya, 2024). 125 min. Estrena: 7 de març

2. Mickey 17

Han hagut de passar sis anys des del boom, i el grapat d'Oscars, de Paràsits per tornar a veure una pel·lícula de Bong Joon-ho. El cineasta coreà salta a Hollywood amb la mateixa barreja de crítica sociopolítica i humor negre que ha proposat en els darrers anys. En la línia de Trencaneu (2013), Joon-ho presenta una paràbola futurista fonamentada en les eines de la ciència-ficció que diu molt sobre el nostre món: la seva esmolada mirada comença amb una missió de colonització d'un planeta gelat, finançada per un polític que és una indissimulada paròdia de Donald Trump. I, en aquesta conquesta de l'espai, és fonamental la feina dels anomenats “prescindibles”, gent com el protagonista, un paio desesperat convertit en una mena de rata de laboratori amb qui experimentar els efectes de l'atmosfera del nou planeta, o l'impacte de tot allò que ideen els científics que formen part de l'expedició.

La mort no és cap problema, perquè una gegantina impressora 3D crea un clon del “prescindible” en qüestió, per continuar fent de conillet d'índies. A partir d'aquí, Bong Joon-ho dispara a tort i a dret, posant en el punt de mira el capitalisme salvatge i el poder deshumanitzador d'oligarques i polítics titella alimentats per les seves ànsies de conquesta, en una sàtira plena de personatges quasi caricaturescos. Robert Pattinson interpreta fins a divuit versions de Mickey, el protagonista, i l'acompanyen Mark Ruffalo i Toni Collette. Els Paràsits arriben fins a l'espai exterior.

Dir.: Bong Joon-ho (EUA, 2024). 137 min. Estrena: 7 de març

Publicitat

3. Morlaix

Jaime Rosales, director de La soledad o Girasoles silvestres, reivindica la llibertat d'elecció, en l'art i en la vida, amb la seva nova pel·lícula. Disfressada d'història d'amor juvenil, a partir de la trobada entre una noia que acaba de perdre la seva mare i que només pensa a acabar l'institut i marxar de la petita vila de la Bretanya on viu (i que dona títol a la pel·lícula), i un nou company de classe, sofisticat i amb ànima de poeta, acabat d'arribar de París. L'atracció inicial es trobarà amb un munt d'obstacles, fins a col·locar els personatges en una transcendental disjuntiva.

Potser l'argument farà pensar en una aproximació convencional, però res més allunyat de la realitat: Jaime Rosales aposta per la radicalitat en l'expressió artística, i utilitza un seguit de recursos (com el salt del color al blanc i negre o els canvis de format) que no estan necessàriament relacionats amb la narrativa. D'aquesta manera, reivindica una arbitrarietat que simbolitza la seva llibertat artística. I això sí que és coherent amb una trama que, com dèiem al principi, es capbussa en les conseqüències de les nostres decisions, preses, un cop més, amb llibertat plena. Els joves i magnífics Amanthe Audiard i Samuel Kircher protagonitzen el film, que també compta amb Melanie Thierry i Àlex Brendemühl.

Dir.: Jaime Rosales (Espanya-França, 2025). 124 min. Estrena: 14 de març

4. Wolfgang (Extraordinari)

La pèrdua i el dol infantil, compartir emocions com a forma de sanació, gestionar les expectatives... són alguns dels temes que s'aborden a Wolfgang (Extraordinari), la tragicomèdia amb aires de feel-good movie que adapta la novel·la homònima de Laia Aguilar i dirigeix Javier Ruiz Caldera (3 bodas de más, Anacleto agente secreto). Rodada en català, la pel·lícula proposa el xoc de personalitats entre un nen superdotat amb un trastorn de l'espectre autista i un extraordinari talent tocant el piano i el seu pare, un actor no gaire exitós, vanitós i absent i a qui no coneixia, i que s'ha de fer càrrec del nano després de la mort de la mare, assumint la seva última voluntat. Amb Miki Esparbé i el debutant Jordi Catalán a la pell de pare i fill, i amb un repartiment que inclou Anna Castillo, Berto Romero (actor fetitxe de Ruiz Caldera) i una Àngels Gonyalons que es reivindica en un món, el del cinema, que li ha donat molt poques oportunitats.

Dir.: Javier Ruiz Caldera (Espanya, 2025). 110 min. Estrena: 14 de març

Publicitat

5. The last showgirl

Mentre celebrem el retorn a primera línia cinematogràfica de Demi Moore i Adrien Brody, també cal posar el focus en una altra reivindicació: la que Gia Coppola (neta de Francis i neboda de Sophia) proposa sobre algú a qui no van permetre sortir de l'encaix de símbol sexual. Pamela Anderson, eterna vigilant de la platja per tota una generació, és la protagonista d'aquesta història sobre la decadència i el pas d'un temps que no tornarà. El seu personatge és el d'una ballarina d'un local de Las Vegas que, arribats als 50, veu com la maduresa no encaixa en un món de poca roba i molt desig.

Shelly/Pamela ha de confrontar les conseqüències de tants anys dedicats a ella mateixa, en aquell moment de prendre consciència que tot plegat ha estat, probablement, un gran error sense solució. Tenir una filla semi abandonada a qui se li acumulen els retrets servirà de mirall per aquesta dona sense gaire esperança a revertir la situació. Anderson entoma el paper de la seva vida i brilla, demostrant l'error d'una indústria que sempre la va tractar com un tros de carn. Jason Schwartzman i una magnífica Jamie Lee Curtis l'acompanyen en aquest honest relat sobre segones oportunitats que mai no arriben.

Dir.: Gia Coppola (EUA, 2024). 86 min. Estrena: 14 de març (data posposada fins a nou anunci)

6. Los aitas

Amb la tendresa per bandera i amb un sentit de l'humor que és segell de marca, Borja Cobeaga escriu sobre la paternitat i una manera d'entendre-la absolutament transformada respecte al moment en què situa la història de Los aitas, l'any 1989, el de la caiguda del mur de Berlín. La cita històrica no és gratuïta, perquè alguna cosa hi té a veure amb l'argument.

Els protagonistes de la pel·lícula fan un viatge en autocar fins a la capital alemanya des de Bilbao: quatre pares de família, víctimes d'acomiadaments massius en plena crisi industrial, acompanyen les seves filles, que formen part d'un equip de gimnàstica esportiva amb un campionat per endavant.

El director de Pagafantas i Negociador (i de la sèrie acabada d'estrenar Su majestad) fa una mirada ferotge però plena d'afecte cap a aquesta darrera generació de pares més aviat absents, molt poc implicats en l'educació i la criança dels seus fills, als quals interpreten Quim Gutiérrez, Juan Diego Botto, Iñaki Ardanaz i Mikel Losada.

Dir.: Borja Cobeaga (Espanya, 2025). 88 min. Estrena: 21 de març

Publicitat

7. The Alto Knights

Ara que triomfa amb la sèrie de Netflix Día cero, Robert De Niro presenta la que ell mateix defineix com una de les millors feines de la seva carrera. És probable que el repte d'interpretar dos personatges en una mateixa pel·lícula hagi estat majúscul, en aquest moment professional on, de vegades, sembla que navegui amb el pilot automàtic. A The Alto Knights, De Niro dos gàngsters reals: Vito Genovese i Frank Costello, antics aliats i enemics mortals en un enfrontament que canviaria la història del crim organitzat als Estats Units. Quarta col·laboració entre l'actor i el cineasta Barry Levinson (després de títols com La cortina de fum), i enèsima incursió de De Niro en el cinema de mafiosos, la pel·lícula tracta de recuperar l'èpica i l'abast de clàssics del gènere.

Dir.: Barry Levinson (EUA, 2025). 120 min. Estrena: 21 de febrer

8. La fúria

Un dels debuts de l'any, en el cinema català i espanyol, és el de Gemma Blasco, que s'estrena com a directora de llargs amb una pel·lícula que és tot un crit de ràbia. Posant el focus en les violències sexuals masclistes, la cineasta ens fa travessar la foscor de la mà de la protagonista de la seva història. Interpretada per una superlativa Ángela Cervantes, l'Alexandra pateix una violació d'algú que coneix, però que no ha vist en el moment de l'agressió. Quan li ho confessa al seu germà (un entregadíssim Àlex Monner), la seva testosterònica reacció és, primer, la de qüestionar-la i culpabilitzar-la, i, després, la de voler ser l'executor de la venjança.

Amb una posada en escena ferotge, molta càmera en mà enganxada al dolor i al patiment de l'Alexandra, La fúria vol posar el focus en el mal acompanyament de l'entorn de persones que han patit un trauma d'aquestes característiques, afegint-hi una interessant reflexió sobre el poder sanador de l'art i, en aquest cas, del teatre (la protagonista és actriu de professió i acaba de ser escollida per interpretar Medea) i esdevé un incòmode, però necessari cop de puny que desperta consciències i ens fa obrir els ulls.

Dir.: Gemma Blasco (Espanya, 2025). 108 min. Estrena: 28 de març

Publicitat

9. Por todo lo alto

Va ser la flamant guanyadora del Premi del Públic al darrer festival de Sant Sebastià, amb una puntuació de rècord basada en les valoracions dels espectadors. Té la seva lògica, perquè aquesta dramedy utilitza una tendresa que mai és embafadora, però sí tremendament emotiva, per explicar la història d'un prestigiós director d'orquestra que, quan, després de rebre una mala notícia en forma de diagnòstic mèdic, descobreix que és adoptat i que té un germà.

A partir d'aquí, el director i guionista Emmanuel Courcol (El triunfo) construeix un relat sobre la identitat i els orígens, però que també parla de la dignitat de la classe treballadora en un món que no té cap compassió pels més dèbils. Courcol sap evitar, i no era fàcil, els excessos de sucre i la sensibleria barata sense perdre mai la capacitat de tocar el cor del personal. Les acurades interpretacions de Benjamin Lavernhe i Pierre Lottin, els dos germans que ignoraven ser-ho, ajuda que Por todo lo alto sigui una d'aquelles pel·lícules perfectes per recomanar, sense por de fallar, a un ampli espectre de coneguts i saludats.

Dir.: Emmanuel Courcol (França, 2024). 103 min. Estrena: 28 de març

10. Una ballena

Entre el noir i la ciència-ficció, i amb alguns insòlits elements onírics, Una ballena demostra que hi ha creadors inclassificables, com Pablo Hernando (autor de La tumba de Bruce Lee i Esa sensación), i un cinema que no s'assembla a cap altre cinema. La pel·lícula ens situa en un Bilbao emboirat, perfecte per construir una atmosfera suggeridora i misteriosa, en una trama que inclou dos homes poderosos que competeixen pel domini del port per tal de controlar el contraban i el tràfic, i una assassina a sou que mata sense deixar ni pistes ni rastres.

Amb Ingrid García-Jonsson i un Ramon Barea que, per fi, gaudeix d'un personatge protagonista, Una ballena navega per aigües que, de vegades, desconcerten el personal. Amb referències directes a dos autors de cognom Melville, Herman i Moby Dick per una banda, Jean-Pierre i El samurai per l'altra, la pel·lícula es va presentar al Festival de Sitges i és una raresa que val la pena descobrir.

Dir.: Pablo Hernando (Espanya, 2024). 108 min. Estrena: 28 de març

Teatre i dansa

  • Fort Pienc
  • 3 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

En una presó de dones de París, el 1936, hi entra un element revolucionari. L'acusen d'agredir un policia. Les seves companyes se la miren amb suspicàcia. A la nit, mentre ballen, ella escolta discursos polítics. Un dels guàrdies, en Jacques (Borja Espinosa), la vol per a ell, però ella, Marie (Carlota Olcina), li deixa clar que no la posseirà ni en somnis.

Rosa Maria Arquimbau va estrenar Maria, la roja a l'actual Poliorama en plena Guerra Civil, el 1938. Una obra molt política, avançada a la seva època, com ho va ser l'autora. I després d'anys de lectures, d'edicions, de temptejos, el TNC s'ha decidit a portar a escena una de les anomenades “pioneres”, amb direcció d'Ester Villamor. La proposta és totalment contemporània, amb un grup d'actrius de primera (Mercè Arànega, Tai Fati, Meritxell Huertas, Antònia Jaume, Alba Montaño, Martina Roura) capitanejades per una Olcina que sap molt bé què fa.

  • El Gòtic
  • 3 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

La posada en escena és magnífica. Quan entrem al Maldà, no ens hi trobem cadires arrenglerades en files i una proposta a la italiana, sinó que hi ha dues taules llargues i, al lloc de l'escenari, hi veiem un bingo i un teclat en una tarima. Ens rep el personal del local, anomenat La Gola del Llop. De seguida, ens posen un vídeo que canta les meravelles del lloc on són, que ja intuïm decadent i passat de moda. I aviat comprovarem que hi ha coses que no funcionen com toca: el músic arriba tard, la cara dels empleats és de preocupació, els llums no aconsegueixen estabilitzar-se...

Breu visita a la Gola del Llop és un espectacle immersiu en què la participació dels espectadors és decisiva. Tots jugarem, haurem de ratllar números d'un cartonet i, els que tinguin sort, cantaran línia o bingo. Però, més enllà d'això, el públic haurà d'entrar dins l'espectacle en el sentit que se l'haurà de creure, assumir que es troba en una realitat paral·lela. No hi ha ensurts, però sí que s'explica una història, la de la Lourdes, clienta nonagenària habitual morta fa uns dies, que haurà de ser prou convincent perquè la cosa rutlli.

Publicitat
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

El 2012, quan El principi d'Arquimedes es va estrenar a la Sala Beckett, l'obra de Josep Maria Miró va rebre l'elogi de la crítica, però, tot i instal·lar-se al cap de pocs mesos a La Villarroel, podem dir que va passar sense pena ni glòria. En canvi, a Buenos Aires va arribar a estar tres temporades seguides a la cartellera. A Brasil, fins i tot, se'n va fer una pel·lícula. I va ser l'enlairament d'un dramaturg català que, gràcies a aquesta obra, traduïda a setze idiomes, va posicionar-se com un dels grans autors europeus del nostre temps. Més d'una dècada després, l'Espai Texas ha recuperat, per fi, una peça que ha envellit molt bé, fins al punt de demostrar que és un clàssic del teatre contemporani en la nostra llengua.

Fa tretze anys, va ser el mateix Miró qui va dirigir El principi d'Arquimedes a la Beckett. Al Texas, la batuta és a les mans del jove Leonardo V. Granados, capaç de dotar d'un tint expressionista un text que juga tota l'estona amb el punt de vista. L'escenari a dues bandes juga a favor seu i sap portar els intèrprets cap a posicions més fermes.

  • Sants - Montjuïc
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Sis hores de teatre, sí. Sis hores d'homes parlant sobre els drets, les llibertats, l'homosexualitat i la compassió, exactament. Aquest és el repte de 'L'herència': voler entrar en aquest món aixecat per Matthew López i no tenir la intenció de marxar-ne. Sis hores en què ens endinsarem en les vides de l'Eric Glass, en Toby Darling, en Walter Poole, l'Adam MacDowell, en Henry Wilcox, viatjarem als anys 80, a Nova York, enmig de la brutal epidèmia de sida, i tornarem al nostre temps, al final del segon mandat de Barack Obama i al primer de Donald Trump, en un viatge d'anada i tornada que ens farà saltar alguna llàgrima. Perquè potser no en sabem res, de tot allò, o potser ho hem oblidat.

Publicitat
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Amb Les bàrbares, Lucía Carballal pretenia col·locar un micro ocult enmig d'una conversa entre la seva mare i les seves amigues per saber què en pensaven, realment, del feminisme i de la vida que havien viscut. I va aconseguir un fresc extraordinari sobre la generació de dones que es troben en la seixantena (i en amunt) a través de tres personatges molt diferents, als quals els uneix l'amistat i la Bàrbara, una arquitecta de 40 anys víctima del càncer, neboda d'una d'elles i confident de les altres.

Les tres, la Carmen (Cristina Plazas), la Susi (María Pujalte) i l'Encarna (Francesca Piñón), es troben en un hotel amb decoració d'una altra època per petició expressa, última voluntat, de la Bàrbara. A l'escenari, les acompanya una cantant, Berta Ferrer, que entonarà melodies de la seva joventut. La idea és que parlin de les seves vides, de les renúncies que han fet i, sobretot, que tornin a trobar-se. Són tres dones que tenen poc a veure: l'una és arquitecta i no ha tingut fills, l'altra és una mestressa de casa rica amb dos fills i la que queda és una dona treballadora que ha parit tres infants. Tres universos i una sola coincidència: són dones. A més, són (o van ser) molt amigues.

  • Què fer

Ja ho va dir el Marianico (aquell president que deia que ell s'ocupava de Sòria, no pas de Síria): els catalans fan coses. La còmica nord-americana Rachel Arieff, artífex de l'Antikaraoke, s'ha pres aquestes sàvies paraules al peu de la lletra, i també les de Pujol (català és qui viu i treballa a Catalunya). Arieff, que ja porta un bon grapat d'anys a Barcelona, presenta el seu primer monòleg humorístic en català! Com explica ella mateixa, calia treure partit al nivell C1 que tanta feina li va costar (i de fet, dedica aquesta obra als professors de l'Escola Oficial d'Idiomes!). 

Al monòleg 'Faig coses', la Rachel comparteix les seves reflexions sobre temes tan sucosos per a l'humor com el sexe, la destrucció d'un imperi, l'envelliment i la mort, així com observacions de Catalunya des de la perspectiva d'una immigrant d'un lloc que és, en molts aspectes, tot el contrari de la seva nova i estimada llar, Catalunya. 

Publicitat
  • El Raval
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Aguantar sol una hora i mitja de monòleg desesperat no és una tasca fàcil, i més quan tens 24 anys i interpretes un noi de 16 que és a punt de perdre el seu pare. Quan has fet teatre abans, però potser no prou. Quan ets en un temple de la interpretació com el Lliure de Gràcia (on es va estrenar abans d'anar al Poliorama) i centenars de mirades poden recordar altres cossos fent el que fas, tot començant per Pol López i aquell 'Ivan i els gossos' memorable de 2012. Però 'Tot el que passarà a partir d'ara' sembla un vestit a mida, un text que Nil Cardoner s'emprova i lluu amb tot el seu esplendor. 

Joan Yago, esperonat per la directora Glòria Balañà, ha escrit una obra que és alhora punyent, sensible, trista, una mena d'història d'aventures en què l'Èric ha d'aconseguir arribar a l'hospital on el seu pare viu les últimes hores. La mare, quan passen pocs minuts de les deu de la nit, li truca per dir-li que si se'n vol acomiadar ja pot córrer. Està estirat al sofà, amb el mòbil a la panxa, sol. I tota la seva vida li passa per davant, especialment aquests deu anys en què el pare ha estat malalt i no hi ha hagut res més que la malaltia del pare. Ell ha d'arribar a l'hospital, però té 16 anys, amics i coneguts arreu, festes pendents i una mica de mala sort. 

 

  • Musical
  • El Poble-sec
  • 4 de 5 estrelles
  • Crítica de Time Out

Encara que el focus caigui sovint sobre els dos amants del musical, Blanca (Alèxia Pascual) i Saïd (Jordi Garreta), 'Mar i cel' és un espectacle molt coral, on cal un bon repartiment i on tothom té alguna cosa a dir durant les prop de tres hores de funció. La parella és central, però sense un bon Idriss (Berta Luna), un bon Ferran (Eloi Gómez), una bona Teresa (Clara Renom), una bona Maria (Candela Díaz), un bon Hassèn (Albert Gràcia) i un bon Joanot (Abel García) és impossible que l'espectacle s'enlairi.

I no sé si és perquè recordava força el muntatge de 2014 que en l'últim 'Mar i cel' he trobat que lluïen més els secundaris que els personatges principals. No és que tinguem una Blanca i un Saïd inferiors als anteriors en general, però sí que crec que Roger Berruezo i Ana San Martín, pel que fa a la veu i la interpretació, ens portaven a un altre lloc. I és que la magnífica partitura d'Albert Guinovart és intricada.

Concerts

  • Música
  • Rumba i flamenc
  • Crítica de Time Out

Sabor de Gràcia són una autèntica institució dins la rumba catalana. Liderat per Sicus Carbonell i actualment format per gitanos de Gràcia i del Raval, el grup commemora els seus primers 30 anys de trajectòria amb un disc doble ple de col·laboracions, 30 (2024), un documental, una exposició i un gran concert, que es farà el 15 de març a la sala Paral·lel 62 dins del 26è Festival Mil·lenni. 

A més, seran un munt de gent a l'escenari, han confirmat convidats com Lucrecia, María Toledo, Juan Carmona, Pep Sala, Aziz Ibrahim (Stone Roses, Simply Red), 31 Fam, The Barceló Brothers, Maruja Limón... i moltíssims més. Tot això l'any en què és possible que la UNESCO declari la rumba catalana esdevingui Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat.

  • Música
  • El Poble-sec

Sandra Monfort torna a escena amb La mona de nit, un EP que expandeix l’univers del seu aclamat àlbum La mona (2023). Després de recollir premis com el Carles Santos al Millor Disc de l’Any i el Millor Disc Pop, la cantant i compositora de la Marina Alta (fins ara component del trio Marala) porta ara una proposta més crua i electrificant, on el bakalao, la música dels anys 80 i dels 2000 es fonen en un èxtasi musical. El 15 de març, El Molino serà l’escenari d’aquesta metamorfosi sonora, on Monfort desplegarà tota la seva força i carisma. 

Publicitat
  • Música
  • El Parc i la Llacuna del Poblenou

És estrany anunciar el comiat d'un grup quan alguns potser comencen a conèixer-lo. Porridge Radio existeixen des del 2015 i ja han estat un parell de vegades a Barcelona, el 2022, a La [2] de l'Apolo i al Primavera Sound. I ara tornen a una sala una mica més gran, el 17 de març a Razzmatazz 2, però ho fan després d'anunciar que no tornaran a gravar junts. L'últim disc és l'EP de comiat The machine starts to sing (una premonició sobre l'evolució de la música en l'era de la IA?) que ha sortit aquest febrer, amb l'emblemàtica Don't want to dance.

Liderats per la cantant i compositora Dana Margolin, els de Brighton deixen un llegat preciós, amb discos com Clouds in the sky they will always be there for me (2024), un treball que compta amb la producció de Dom Monks, enginyer de Big Thief i Laura Marling, fet que ja ens ensenya de per on van els trets: poesia i electricitat. 

  • Música
  • Sants - Montjuïc

The Bellrays, la banda encapçalada per la imponent veu i presència escènica de Lisa Kekaula i la guitarra punyent guitarra de de Bob Vennum visita Barcelona per presentar el seu disc Heavy Steady Go!, i com altres cops, el seu poder cru farà tremolar la sala. No és rock dur a seques, no és només soul o punk, és un festival d'energia on Motorhead es fon amb The Supremes, i on Radio Birdman ajusten el seu expeditiu trot militar al groove de Tina Turner. Ja porten 40 anys de carrera, i la veu de Kekaula, que et clava una bufetada que quasi deixa ditades –però també pot ser subtil i sedosa com la de Diana Ross– no defalleix. 

Arrodoneix aquesta nit de rock and roll d'alta energia la presència de The Capaces com a teloners: la banda barcelonina practica un punk-rock il·lustrat d'alta acció, deutor de les acrobàcies primitives punk i hardcore de Stooges o Poison Idea, i també compten amb una altra veu femenina carismàtica i amb imatge d'impacte: l'estatuesca cantant Martillo. 

Publicitat
  • Música
  • Gràcia

El 21 de març, La Maria presentarà Robina al Centre Artesà Tradicionàrius, dins del festival Barnasants. Aquest concert marcarà l’inici d’una gira que la portarà per diferents escenaris del País Valencià, Catalunya i el País Basc. Després de l’èxit del seu primer disc, L’Assumpció, la cantant d’Oliva consolida la seva proposta artística amb un treball que combina música tradicional valenciana i elements d’avantguarda.

Robina és un disc profundament personal, que gira al voltant de l’amor, la pèrdua i la redempció. Dividit en tres capítols, explora la ruptura, el buit i el redescobriment d’un mateix. Amb la producció de Tono Hurtado i Sam Ferrer, aquesta nova obra reforça la identitat artística de La Maria i el seu compromís amb la innovació dins la música d’arrel.

  • Música
  • Sants - Montjuïc

Mushka farà el salt al Sant Jordi Club el pròxim 21 de març, en el que serà el concert més important de la seva trajectòria fins ara. Després de consolidar-se com una de les veus més destacades del nou pop urbà, l’artista presenta una gira que marcarà l’inici d’una nova etapa amb el seu últim disc Nova bossa (2025).

Amb una proposta musicalment híbrida i generacionalment transversal, Mushka combina català, castellà i anglès amb influències que van del dancehall l'hyperpop, passant pel reggaeton i el Jersey club. Aquest concert a Barcelona serà el tret de sortida d’un 2025 clau per a la seva carrera.

Publicitat
  • Música
  • Jazz
  • El Parc i la Llacuna del Poblenou

Després d’haver hagut de cancel·lar el concert previst per aquest octubre, Kamasi Washington ja té nova data per a la seva esperada visita dins el Guitar BCN. El saxofonista actuarà aquest 23 de març a la sala 1 de Razzmatazz. Considerat una de les figures més innovadores del jazz contemporani, Washington ha portat el gènere més enllà dels seus límits, fusionant-lo amb hip-hop, funk i música clàssica. Amb discos com The epic (2015) o Heaven and Earth (2018), ha redefinit el so del jazz del segle XXI. Ara arriba amb Fearless movement (2024), un treball on explora la relació entre la música i el moviment, on compta amb col·laboracions d’artistes com Thundercat i André 3000. 

  • Música
  • El Poble-sec

La banda britànica The Reytons, una de les grans revelacions de l’indie rock, farà parada a Barcelona el 27 de març a La [2] de l'Apolo dins de la seva gira europea. Serà la primera vegada que el quartet de Rotherham ofereixi un concert com a cap de cartell a la ciutat, després d’haver passat per festivals com el FIB, Tomavistas i Mallorca Live Festival. El grup presentarà en directe el seu últim àlbum, Ballad of a bystander, i el disc enregistrat en viu durant el seu espectacular concert al Clifton Park, que va reunir més de 20.000 persones.

Amb un directe intens i ple d’energia, Jonny Yerrell, Joe O’Brien, Lee Holland i Jamie Todd prometen una nit carregada de guitarres potents i lletres plenes d’actitud. Després d’un 2024 marcat per èxits i un creixement meteòric, The Reytons arriben a Barcelona disposats a demostrar per què són considerats un dels grans noms de l’indie britànic actual.

Publicitat
  • Música
  • El Parc i la Llacuna del Poblenou

El 28 de març, Suu pujarà per primera vegada a l'escenari principal de Razzmatazz per presentar el seu nou disc, Material sensible (2025). Amb tres àlbums publicats i una trajectòria consolidada dins l'indie-pop català, la cantant arriba amb un treball que ha estat descrit com un retratat generacional, ple de lletres honestes i melodies que ja formen part del seu segell. Aquest concert, que forma part del Guitar BCN, suposarà un nou pas endavant en la seva carrera.

  • Música

Els seus fans més acèrrims segur que recorden l'accidentat concert de la sala Bikini l'any 2002 amb el qual va debutar sobre un escenari a Barcelona. Aquella vegada, que presentava el seu segon àlbum, l'excepcional 'Gold' (2001), Ryan Adams va amenaçar de marxar sense acabar el concert si no li tornaven la sabata que algú li havia pres en llançar-se al públic. No va ser la seva millor nit i ja no va tornar fins al 2017, al Cruïlla, on va presentar 'Prisoner', del mateix any. 

Ara no ha deixat passar tant de temps, només vuit anys: actuarà al Paral·lel 62 el 28 de març de 2025 en el marc de Heartbreaker ’25 World Tour, la gira que celebra el 25è aniversari del seu àlbum de debut, 'Heartbreaker' (2001), un treball acústic magníficament produït per Ethan Jones, que és molt probablement encara la seva millor obra, entre la trentena de títols compresos a la seva discografia.

 

Música clàssica

  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
El Palau de la Música Catalana s'han convertit aquests últims anys en un escenari operístic. No és gens estrany trobar-hi òpera a la seva programació, en versió de concert i també semi-escenificada. És el cas d'aquesta proposta de l'òpera Carmen, de George Bizet, a càrrec de la companyia NovAria. Seixanta artistes sobre l'escenari, en una producció amb direcció artística de Sergi Giménez i musical d'Adolf Gassol. A més, inclou subtítols en tres idiomes: català, castellà i anglès. 
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • El Raval
  • Crítica de Time Out
Katharina Wagner, besneta de Richard Wagner i directora artística del Festival de Bayreuth, és la responsable d'aquest muntatge de Lohengrin que acull el Liceu. Es tracta d'una nova producció encarregada pel mateix teatre, que oferirà un total de sis representacions. Klaus Florian Vogt, Elisabeth Teige i Irene Theorin, encapçalen el repartiment. L'orquestra i el cor són els del teatre, mentre la direcció musical és a càrrec del mestre Josep Pons.
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
El quartet de corda format per Vera Martínez Mehner i Abel Tomàs (violins), Cristina Cordero (viola) i Arnau Tomàs (violoncel), torna al Palau per oferir un concert dins del cicle Palau Cambra. El programa que presenten inclou una estrena, Terra encesa, de la compositora Elisenda Fàbregas, a més de composicions de Juan Crisóstomo de Arriaga i de Johannes Brahms. 
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Eixample
El quartet que formen Javier Vilaplana, Manuel Martínez, Martí Guasteví i Alejandro Castillo, nascut de la Banda Municipal de Música de Barcelona, ofereix un atractiu programa a la sala més petita de L'Auditori, que han titulat Passat, present i futur. S'hi podran sentir obres per a quartet de clarinets d'autors com Pedro Iturralde, Alexander Kukelka, Joan Magrané o Paquito D'Rivera, entre d'altres.
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • El Raval
  • Crítica de Time Out
Són molt poques les oportunitats de gaudir d'espectacles de ballet amb música anterior al segle XIX interpretada en directe per un conjunt d'instruments històrics com Le Concert des Nations, dirigit per Jordi Savall. Ara tenim l'ocasió de fer-ho amb música de Christoph Willibald Gluck, i de les seves obres Sémiramis i Don Juan. En total seran cinc funcions, a càrrec de la Companyia Ballet du Capitole de Toulouse.
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • Crítica de Time Out
Teodor Currentzis, al capdavant de l'orquestra musicAeterna, dirigeix la Simfonia núm. 9 del compositor austríac Anton Bruckner al Palau de la Música Catalana. Una obra escrita en la mateixa tonalitat que una altra Novena mítica, la de Beethoven, però que va quedar inacabada —el quart i últim moviment va quedar incomplet— a causa de la mort del compositor. Aquest és el primer dels dos concerts que Currentzis dirigeix aquests dies a Barcelona. El segon és a L'Auditori i inclou la Simfonia núm. 2 Resurrecció, de Gustav Mahler.
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • Crítica de Time Out
La música de Johann Sebastian Bach i Wolfgang Amadeus Mozart protagonitza la següent proposta de la Franz Schubert Filharmonia en la temporada de concerts que duen a terme al Palau de la Música Catalana. Un programa atractiu, que comptarà a més amb la participació de la violinista Alexandra Soumm com a solista, i que dirigirà Ton Koopman, gran especialista en la música del compositor barroc alemany.
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Eixample
  • Crítica de Time Out
El director d'orquestra grec, una de les batutes més singulars i sol·licitades del panorama internacional, torna una vegada més a Barcelona, on ja ha actuat en diverses ocasions. Aquesta vegada novament amb dos concerts, un al Palau i l'altre a L'Auditori. Aquest últim inclou una de les grans simfonies de Gustav Mahler, com és la seva Segona Simfonia, una  obra coneguda amb el sobrenom de Resurrecció. Els intèrprets seran els components de MusicAeterna, el conjunt d'orquestra i cor que lidera des de fa anys.  
Publicitat
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Eixample
  • Crítica de Time Out
L'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya continua la seva temporada de concerts a L'Auditori amb un atractriu programa que dirigeix Ludovic Morlot, el seu titular. Destaca l'estrena de l'obra 'Domini màgic', per a veu i orquestra, de Feliu Gasull, amb Sílvia Pérez Cruz com a solista. També hi sonaran les 'Tres danzas españolas' d'Enric Granados (en l'orquestració de Joan Lamote de Grignon) i 'Les illes Medes' de Juli Garreta. L'última obra del concert serà 'La mer', de Claude Debussy.
  • Música
  • Clàssica i òpera
  • Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera
  • Crítica de Time Out
El Concurs Internacional de Música Maria Canals de Barcelona arriba al moment culminant de la seva 70ª edició amb la Gran Final que, com és habitual, tindrà lloc al Palau de la Música Catalana. La Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC), dirigida per Manuel Valdivieso, acompanyaran els tres finalistes de l'edició d'enguany. Tres candidats que optaran als diversos premis en joc, i que se sabran just després de la vetllada.
Recomanat
    També t'agradarà
    També t'agradarà
    Publicitat